زمینه‌های مناسبی برای گسترش روابط تبریز و نخجوان وجود دارد
زمینه‌های مناسبی برای گسترش روابط تبریز و نخجوان وجود دارد
سرکنسول ایران در جمهوری خود مختار نخجوان با اشاره به دیدگاه مثبت دولت و شهروندان این جمهوری خود مختار در زمینه گسترش روابط دو جانبه با کشورمان، گفت: تبریز زمینه‌های مناسبی برای افزایش همکاری‌ها دارد.
به گزارش شمس، سیداحمد حسینی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: باید امکان حضور مستمر هیات های تجاری و اقتصادی دو کشور در تبریز و نخجوان با هدف گسترش همکاری های دو جانبه بیش از پیش مهیا شود.
یونس ژائله رئیس اتاق تبریز هم با اشاره به اهمیت همکاری های دو جانبه با کشورهای دوست و همسایه از سرکنسول ایران در جمهوری خود مختار نخجوان خواست به منظور گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان با این جمهوری بسترهای لازم برای دیدارهای دو جانبه و ایجاد مرکز تجاری با هدف عرضه محصولات تولیدی استان در آن جمهوری مهیا کنند.
رضا کامی دبیر هیات رئیسه اتاق تبریز هم با اشاره به اهمیت گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان و جمهوری خود مختار نخجوان، اظهار امیدواری کرد: با حمایت همه جانبه دستگاه دپیلماسی کشور امکان گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان بیش از پیش مهیا شود.
وی احیای مسیرهای ترانزیتی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را از دیگر موارد قابل تامل مسئولان ارشد دو کشور و فعالان اقتصادی خواند و خاطرنشان کرد: استفاده از مسیرهای ترانزیتی این جمهوری می تواند در توسعه اقتصادی استان و کشور نقش موثری داشته باشد.
سید احمد حسینی به تازگی به عنوان سرکنسول کشورمان در جمهوری خود مختار نخجوان منصوب شده است.
وی پیش از شروع ماموریت خود در جمهوری خود مختار نخجوان در کشورهای قرقیزستان و روسیه ماموریت های دیپلماتیک داشته و معاونت نمایندگی کشورمان در لاهه بوده است.