زلزله‌زدگان آذربایجان نباید در چادر بمانند/ دولت برای آسیب دیدگان منزل اجاره می‌کند
زلزله‌زدگان آذربایجان نباید در چادر بمانند/ دولت برای آسیب دیدگان منزل اجاره می‌کند
روحانی گفت: از وزارت کشور، ستاد بحران و از همه دستگاه‌ها می‌خواهم که برای اسکان زلزله‌زده‌ها به صورت استیجاری به فوریت عمل شود و بعد اقداماتی نظیر آواربرداری، خاک برداری و طراحی را انجام دهند و مردم باید احساس کنند تنها نیستند و همه در کنارشان هستند و در اسرع وقت خانه‌های آنها بهتر از قبل ساخته می‌شود.

به گزارش شمس، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با طلب آمرزش برای درگذشتگان حادثه زلزله در استان آذربایجان شرقی و آرزوی صبر برای خانواده های آنان و همچنین طلب سلامتی و شفا برای مصدومان، تاکید کرد که همه باید تلاش کنیم مشکلات مردم این مناطق زلزله زده را که در سرمای این فصل در شرایط سختی زندگی می کنند، در اسرع وقت حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه “شرایط زندگی راحت‌تر مردم مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی را در این زمستان سرد، باید خیلی سریع فراهم کنیم”، تصریح کرد: در هوای سرد آن منطقه، زلزله زدگان نباید در زیر چادر بمانند و یکی از راه های نزدیک برای کمک رسانی این است که برای آنها خانه و اتاقی اجاره کنند و ما اجاره آنها را خواهیم پرداخت.

روحانی با بیان اینکه از لحظه و ساعت اول، همه مسئولان و مقامات کشوری و محلی، وزارتخانه‌های مختلف و ستادهای گوناگون برای درمان، آواربرداری و اسکان موقت مردم در صحنه حضور داشتند، اظهارداشت: از همه تشکر می‌کنم که در زمان کوتاهی آب، برق، گاز و همه امکاناتی که از دسترس خارج شده بود را در دسترس قرار دادند.

رئیس جمهور با قدردانی از مسئولان، نیروهای مسلح، صدا و سیما و رسانه‌ها و همه آنهایی که در این راستا کمک کردند، گفت: این جای افتخار برای ملت و تاریخ ما است که هر کجا مشکلی برای گروهی از مردم پیش می‌آید، مردم به گونه‌ای عمل می‌کنند که نشان می دهد بنی‌آدم، اعضای یک پیکرند و این جزو افتخارات اخلاقی و فرهنگی ما و جزو همان میراث پیامبر(ص) و امام صادق(ع) است.