ریزش کوه در شهرک باغمیشه تبریز تلفات نداشت
ریزش کوه در شهرک باغمیشه تبریز تلفات نداشت
مدیرکل بحران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ریزش کوه در شهرک باغمیشه تبریز هیچ گونه تلفاتی نداشته است،گفت: منازل اطراف کاملا تخلیه شده و تمام عوامل امدادی و انتظامی در منطقه حضور دارند.

به گزارش شمس، محمدتقی هنربر  علت ریزش کوه در شهرک باغمیشه را بارش های اخیر و سست شدن خاک به خاطر توپوگرافی منطقه اعلام و اظهار کرد: ریزش کوه کماکان ادامه دارد و تمام عوامل از جمله شهردار منطقه و مدیرکل بحران و عوامل امدادی و خدماتی در منطقه حاضر هستند و اوضاع تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه اگرچه این منطقه به خاطر بافت زمین شناسی جزو مناطق رانشی محسوب می شود، افزود: با این حال این پدیده ریزش کوه به دلیل نرم شدن خاک است و کارگروهی متشکل از کارشناسان در حال بررسی علل و احتمالات بعدی هستند.

هنربر از تخلیه منازل محدوده ریزش کوه به منظور در امان ماندن ساکنان محل خبر داد و گفت: هم اکنون نیروی انتظامی محل را کاملا تخلیه کرده و مراتب از طریق بلندگوها پیوسته به اطلاع اهالی اعلام می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز در مورد این حادثه گفت: با اعلام وقوع این حادثه از حوالی ساعت هفت صبح امروز، نیروهای امدادی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شده و هم اکنون نیز در محل حادثه حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: تا به این لحظه گزارشی از صدمات جانی وجود ندارد و گزارشات تکمیلی از این رخداد متعاقبا اعلام می‌شود.

شهرک باغمیشه تبریز در منطقه زلزله خیز شمال تبریز و در دامنه ارتفاعات موسوم به «عینالی» در امتداد غربی- شرقی احداث شده است.

در زمان آغاز احداث این شهرک و شهرهای مجاور آن از قبیل «رشدیه» و «ولی امر» در حدود سه دهه قبل، رسانه ها به کرات با استناد به اظهارات اساتید دانشگاه و مهندسان درباره خطرات احتمالی شهرک سازی در این منطقه واقع شده بر روی گسل میشو – میانه هشدار دادند، اما دلالان زمین و مدیران وقت نهادهای مربوط، بی توجه به امنیت جانی شهروندان و خطرات آتی احتمالی، و برای سودآوری بیشتر، آنچه را در سر داشتند، عملی کردند و اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این منطقه زلزله خیز ساکن هستند.

شهرک سازی در این منطقه در سه اخیر در حالی اجرا شده و توسعه یافته که در غرب و جنوب شرق تبریز، اراضی صاف و هموار گسترده ای وجود دارد که ساخت و ساز و ایجاد زیرساخت های خدماتی و رفاهی در آنها مستلزم کمترین هزینه است.

انتهای پیام/