ریالی از کمیته امداد به هیچ کشوری نمی‌رود/ کرونا ۲۲ هزار خانوار را مددجو کرد
ریالی از کمیته امداد به هیچ کشوری نمی‌رود/ کرونا ۲۲ هزار خانوار را مددجو کرد
ملامهدی گفت: من ۱۲ سال مدیر شهرستان و ده سال معاون در استان بودم تا به حال ریالی از پول کمیته امداد به استان همجوار هم نرفته چه برسد به کشورهای دیگر.

به گزارش شمس، غلامعلی ملامهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حضرت امام(ره) اولین نهادی که بعد از انقلاب خواستار تشکیل آن شدند، کمیته امداد بود چون به ضرورت رسیدگی به نیازمندان واقف بودند.

وی ادامه داد: بعضا در جامعه این سوال را می‌پرسند که کمیته امداد تا چه زمانی خواهد بود و پاسخ ما این است که تا هر زمان که در هر فازی نیازی باشد، به آن ورود خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش مددجویان در استان گفت: ۲۲ هزار خانواده در کرونا عضو کمیته امداد شدند در حالیکه نزدیک به ۵۵ هزار خانواده در عرض ۴۰ سال مددجو داشتیم؛ اگر کمیته امداد نبود ببینید وضع جامعه به چه شکل می‌شد.

وی با بیان اینکه تمام ورودی کمیته امداد خروجی دیگر سازمان‌ها و ادارات است، عنوان کرد: در اکثر کشورها بیمه موضوعی جاافتاده است اما در میادین ما کارگران بدون بیمه کار می‌کنند و هنگام پیری مجبورند به کمیته امداد مراجعه کنند.

ملامهدی با اشاره به اینکه ۱۴۸ هزارمددجو در استان داریم، توضیح داد: کمیته امداد اگر مدیریت اقتصادی این مددجویان را نکند مطمئنا مشکلات زبادی به وجود می آید.

وی ادامه داد: فاصله ترلان دره سی و ولیعصر یک ربع است اما اینکه کسی به ماشین چند میلیاردی در ولیعصر تعرض نمی‌کند به خاطر کمک حداقلی کمیته امداد و خیریه‌ها و خیرین است.

رئیس کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۴۷۲ میلیارد تومان در ۱۴۰۰ مستمری پرداخت کردیم، گفت: امسال هم نزدیک به ۴۳ میلیارد ماهانه مستمری پرداخت شده در حالیکه سال گذشته در صدقات ۳۶ میلیارد درآمد داشتیم.

وی با مقایسه میزان صدقه و پرداختی کمیته امداد توضیح داد: همانطور که می‌بیند ما سالانه چند ده برابر صدقات مستمری پرداخت می‌کنیم اما برخی‌ها شبه‌هایی درباره کمک به دیگر کشورها مطرح می‌کنند؛ من ۱۲ سال مدیر شهرستان و ده سال معاون در استان بودم تا به حال ریالی از پول کمیته امداد به استان همجوار هم نرفته چه برسد به کشورهای دیگر. فقط روز قدس صندوق هایی گذاشته می‌شود که روی آن ثبت می‌شود که کمک به قدس است.

ملامهدی با بیان اینکه این تفکر سیاسی است، گفت: ما برای تعدادی فقر را قابل تحمل می‌کنیم و به همین خاطر برخی می‌خواهند جلوی این کار را بگیرند.

وی با اشاره به خدمات درمانی، مسکن و معافیت فرزندان مددجویان تصریح کرد: همچنین در بحث بیمه، ۱۳۸۵ نفر از زنان بی سرپرست که مشغول به کار در خانه یا بیرون هستند، بیمه شده و تا به امروز ۱۷۲۰ نفر بازنشست شده اند.

رئیس کمیته امداد استان همچنین خاطرنشان کرد: برای توانمندسازی مددجویان ۶۰۰ میلیارد در اختیار کمیته امداد بود تا برای ۱۶ هزار و۲۰۰ نفر شغل ایجاد کنیم که ما برای ۱۷ هزار و۹۰۰ نفر شغل ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین وام اشتغالزایی با حداکثر سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم. به کارفرمایان هم حاضریم وام دهیم و در قبال آن مددجویان را طبق قانون کار و بیمه به کار گیرند.

ملامهدی با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اصلی مددجویان است، عنوان کرد: سال گذشته هزار مسکن محرومین توسط کمیته امداد ساخته شد.

انتهای پیام/