رونق تولید استراتژی دولت در جنگ اقتصادی است
رونق تولید استراتژی دولت در جنگ اقتصادی است
 استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رونق تولید با رفع موانع پیش‌ روی آن استراتژی دولت در جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان است.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی، در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان در این جنگ در خط مقدم قرار دارند، افزود: همه باید برای رفع موانع تولید تلاش کنند چراکه تحقق اهداف مدنظر رهبری در رونق تولید داخلی، جلوگیری از چوب لای چرخ تولید گذاشتن است.

وی با بیان اینکه با همت و تلاش دست اندرکاران اقتصادی کشور مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در حال مرتفع شدن است، اظهار داشت: در این راستا دستگاه قضایی و مجلس نیز در کنار دولت پای کار هستند تا روند حل مشکلات بخش خصوصی و واحدهای تولیدی را سرعت ببخشند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فضای صمیمی بین بخش خصوصی و دولتی در استان حاکم است، گفت: مدیران دولتی استان در کنار عمل به قوانین با ایجاد تفاهم با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی بدنبال حل مشکل بخش خصوصی هستند.

پورمحمدی، با اشاره به اینکه هم اکنون مشکل جدی در استان وجود ندارد، ادامه داد: حل برخی مشکلات و گرفتاری های پیش روی بخش خصوصی نیز با حساسیت بیشتر از سوی مدیران دولتی پیگیری می شود.

قوانین در مورد تولیدکنندگان با کمی انعطاف اجرا شود

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه تولیدکنندگان در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی قرار دارند، گفت: نباید در داخل کشور با انجام برخی کارها خودمان را ترور کنیم بلکه باید با ایجاد انعطاف در قوانین از آنان حمایت کرد.

معصومه آقاپور، با اشاره به قوانین مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده، افزود: قانون برای زندگی راحت مردم وضع شده است و قرار نیست از آن به عنوان سنگی برای اذیت آنان استفاده کرد و در شرایط کنونی که تولید کنندگان با سختی کالاهای خود را با دور زدن کشورها صادر می کنند باید مدارک آن ها با انعطاف بیشتری از سوی سازمان مالیاتی مورد بررسی قرار گیرد.

وی خواستار اتخاذ راهکاری برای حل مشکل تولید کنندگان و صاحبان شرکت هایی شد که به علت بدهی مالیاتی قادر به خروج از کشور برای عقد قرارداد نیستند یا ممنوع معامله شده اند.

آقاپور، همچنین رسیدگی خارج از نوبت به شکایت هایی که دارای طرف ایرانی و خارجی است از سوی دستگاه قضایی و افزایش اعتبار کارت های بازرگانی مدیران واحدهای تولیدی دارای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال حداقل تا ۵ سال را از اتاق بازرگانی تبریز خواستار شد.

اجرا نشدن مصوبات ستاد تسهیل استان از سوی برخی بانک ها مشکلاتی برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی و رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه همدلی و هماهنگی بین بخش های خصوصی و دولتی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی ضروری است، گفت: اجرا نشدن مصوبات ستاد تسهیل استان از سوی برخی بانک ها موجب بروز مشکلات زیادی برای صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی شده است.

یونس ژائله، افزود: بانک ها باید به بخشنامه ها و مصوبات ستاد تسهیل توجه کرده و برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی آن ها را اجرا کنند.

وی استقرار نمایندگانی تام اختیار از دستگاه های اجرایی استان در اتاق بازرگانی تبریز در راستای اجرای پنجره واحد برای سرعت دهی فضای کسب و کار خواستار شد.

مدیران بانک ها اگر مصوبه ستاد تسهیل را اجرا نکنند مجازات حبس برای آن ها اعمال می شود

موسی خلیل اللهی، رئیس دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ماده قانونی « هر کس از مدیران دولتی که از موقعیت خود سوءاستفاده کند و جلوی اجرای قوانین، مقررات و عوامل کتبی دولتی را بگیرد به حبس محکوم می شود» گفت: اگر مصوبه ستاد تسهیل استان به بانک ها به یژه بانک های دولتی به صورت کتبی ابلاغ شود آن ها مکلف به اجرای آن هستند وگرنه مشمول این قانون می شوند.