روزه داری از اعمال موثر در تقویت بعد معنوی انسان است
روزه داری از اعمال موثر در تقویت بعد معنوی انسان است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که روزه داری یکی از اعمال موثر و مفید در راستای تقویت بعد معنوی انسان است، گفت: روزه‌داری یکی از توفیقات مهم الهی است که خداوند امسال آن را شامل حال شما دختران عزیز کرده است.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام آل هاشم، دوشنبه ۲۸ فروردین ماه، در جشن ۱۰ هزار نفری روزه اولی‌ها، در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز، با تاکید بر این‌که روزه‌داری یکی از اعمال موثر در راستای دوری از گناهان است، افزود: اگر انسان بخواهد نفس خود را از گناهان دور کرده و جسمش را از سرگرم شدن در لذات مادی رهایی بخشد باید روزه‌داری را مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه روزه‌داری در آموزه‌های دینی، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در باب اهمیت و فضیلت روزه ماه مبارک رمضان فرمودند که خداوند روزه را برای استواری اخلاص واجب کرده  و رسول اکرم(ص) فرمودند که روزه سپری در برابر آتش جهنم است.

وی با تأکید بر این‌که دختربچه‌ها از نظر رعایت موازین شرعی از ابتدا هرگونه تربیت شوند، همانگونه نیز مسیر را ادامه خواهند داد، افزود: هرچند پدر و مادرها در خانه نیز این مسائل را مورد توجه قرار می‌دهند، اما جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها که به همت اداره‌کل آموزش و پرورش استان و با همکاری شهرداری تبریز برگزار شد، برنامه بسیار اثرگذاری بود.

آل‌هاشم با اشاره به شور و شوق وصف ناشدنی دانش آموزان شرکت‌کننده در جشن روزه اولی‌ها، ادامه داد: تعدادی از دختران نیز اشک شوق ریختند که این امر نشان از عشق و علاقه این فرزندان نسبت به برنامه‌های مذهبی و همچنین بانشاط است، چراکه بیان مسائل دینی با زبان هنرمندانه و توام با نشاط اثرگذاری بیشتری دارد.

امام جمعه تبریز در خاتمه با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشن بزرگ دختران روزه‌ اولی، ابراز کرد: امیدواریم روزه‌های دختران روزه اولی عزیز مورد قبول حق قرار گیرد.

انتهای پیام /