رهبر جامعه اسلامی نباید گرفتار فضاسازی و فشارها شود
رهبر جامعه اسلامی نباید گرفتار فضاسازی و فشارها شود
امام جمعه تبریز گفت: رهبر جامعه اسلامی باید استقلال رأی داشته باشد و گرفتار فضاسازی و فشارهای داخلی و خارجی نشود.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم شامگاه دوشنبه در مراسم جز خوانی قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه قرآن با واژه‌های مختلف به نوآوری اشاره کرده است، اظهار داشت: در انقلاب اسلامی ایران انواع نوآوری‌ها و ابتکارات را می‌بینیم که می‌توان برای نمونه به برآورده شدن انقلاب از ایمان و معرفت اسلامی اشاره کرد.

وی افزود: طرح کردن دین و دنیا در کنار هم از نوآوری‌های انقلاب اسلامی ایران بود، شکستن چارچوب‌های کلیشه‌ای تقسیم قدرت در جهان که در گذشته یا باید شرقی می‌شد یا غربی، از دیگر ابتکارات بود که انقلاب اسلامی ایران توانست این چارچوب‌ها را از بین ببرد.

امام جمعه تبریز شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را نوآوری‌های انقلاب اسلامی در ایران دانست و عنوان کرد: البته نوآوری ممکن است توسط قوم ستمگر هم باشد، به فرموده قرآن، قوم عاد در ساختمان سازی ابتکار داشتند، البته هر ابتکاری ارزش ندارد، نوآوری گناه ضدارزش است قرآن درباره قوم لوط می‌فرماید شما در گناه نوآور هستید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اذعان کرد: نوآوری اگر برگرفته از وحی نباشد، بدعت و حرام است، نباید به بهانه ابتکار و نوآوری و آزاداندیشی، دست به گفتن و یا نوشتن چیزی به نام دین زد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به جایگاه استقلال در قرآن ابراز داشت: قرآن کریم می‌فرماید: ما قبله مسلمانان را تغییر دادیم تا یهود به شما منت نگذارد که بگویند شما در قبله تابع ما هستید و استقلال ندارید.

وی افزود: مسلمانان از نگاه قرآن باید از جهات سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی از استقلال کامل برخوردار باشند و از کسانی که دارای استقلال در فکر و عقیده نیستند به شدت انتقاد کرده است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: منافقان استقلال فکر و عقیده ندارند و به هر جهتی می‌چرخند به دیگران وابسته هستند، کسی که به خدا و پیامبر ایمان قلبی دارد حاضر نیست ولایت غیرالهی را بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی راه رسیدن به استقلال واقعی و رهایی از سلطه کفار را ایمان دانست و گفت: کسانی که در راه خدا هستند نباید از منحرفان کمک بگیرند و باید استقلال سیاسی و اقتصادی خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه رهبر جامعه اسلامی هم باید استقلال رأی داشته و گرفتار فضاسازی و جوسازی‌ها و فشارهای داخلی و خارجی نگردد، عنوان کرد: به لطف پروردگار رهبری مقتدر در رأس نظام اسلامی قرار گرفته است و تسلیم فشارها نمی‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مهر