رنگ کرونایی آذربایجان شرقی آبی شد/ هیچ شهرستان قرمز و یا نارنجی در استان وجود ندارد
رنگ کرونایی آذربایجان شرقی آبی شد/ هیچ شهرستان قرمز و یا نارنجی در استان وجود ندارد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پیشتاز در واکسیناسیون است، گفت: تاکنون ۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش شمس؛ عباسعلی درستی در یک گفت‌وگو خبری، اظهار کرد: وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در حالت بسیار مطلوبی قرار دارد و تمامی‌معیارها و شاخص‌ها در این حوزه در حال کاهش هستند.

وی با بیان این‌که هیچ شهرستان قرمز و یا نارنجی در استان وجود ندارد، افزود: جزو استان‌های بسیار خوب در حیطه واکسیناسیون در سطح کشور هستیم.

درستی با اشاره به پدید آمدن سویه جدید کرونا در خارج از کشور، خاطرنشان کرد: فعلا از این نوع ویروس در کل کشور و حتی کشورهای همجوار دیده نشده، اما یک نگرانی جهانی در این باره وجود دارد که بیانگر سرعت انتشار بسیار بالای این سویه است.

درستی گفت: این نوع ویروس تاکنون در کشور وجود نداشته، اما ممکن است در روزهای آتی از طریق مرزها و مسافران به کشور وارد شود، لذا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون در این راستا بسیار ضروری است.

وی افزود: در خصوص این سویه، تمامی‌افراد از جمله واکسن زده‌ها هم در معرض ابتلا هستند و تکمیل واکسیناسیون که باعث جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا می‌شود، به جد توصیه می‌شود.

انتهای پیام /