رقابت‌های فعلی در فوتبالِ حرفه‌ای کشورمان، نابرابر و ناجوانمردانه است!
رقابت‌های فعلی در فوتبالِ حرفه‌ای کشورمان، نابرابر و ناجوانمردانه است!
مسعود پزشکیان نماینده‌ی تبریز در مجلس درباره‌ی حواشی بوجود آمده برای تیمِ پرطرفدارِ تراکتور آذربایجان گفت: اگر اصل بر خصوصی‌سازی است، بايد تمام باشگاه‌های کشور خصوصی شوند.

به گزارش شمس، مسعود پزشکیان در این باره در اینستاگرام نوشت:

رقابت‌های فعلی در فوتبالِ حرفه‌ای کشورمان، نابرابر و ناجوانمردانه است و با تداوم این روند، رانتِ تیم‌های دولتی منجر به نابودی باشگاه‌های خصوصی می‌شود.

درحالیکه تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان، مس و … همه ساله میلیاردها تومان از منابع ملی دریافت می‌کنند، تراکتور آذربایجان به بهانه‌ی واگذاری به بخش خصوصی تنها مانده است.

واگذاری تراکتور به بخش خصوصی نمی‌تواند دلیلی برای عدم دریافت کمک‌های دولتی باشد.

وقتی هیچکدام از منابع درآمدی مانند تبلیغات دور زمین، بلیط فروشی، تبلیغات صداوسیما به باشگاه‌های خصوصی اختصاص نمی‌یابد، محروم‌کردن آنها از منابع ملی بی‌معنی است.

به نظر من، خصوصی‌سازیِ واقعی تنها راهکار توسعه‌ی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.

اما بااینحال حمایت‌های بی‌حساب و کتاب دولتی از برخی تیم‌ها و ممانعت از جذب منابع مالی توسط تیم‌های خصوصی باعث بی‌انگیزگی بخش خصوصی از تیم‌داری خواهد شد.

تیم‌‌های معدنی مانند مس کرمان، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان با اتکا به منابعی که به آنها تزریق می‌شود، درحال رشد هستند؛ اما نباید زنده‌کردن تیم‌های دیگر به بهای نابودی دیگر باشگاه‌های کشور مانند تراکتور و ماشین‌سازی تمام شود.

بی‌عدالتی در ورزش حرفه‌ای کشور غیرقابل قبول است و اگر قرار است حاکمیت از برخی تیم‌های دولتی حمایت کند، این حمایت باید شامل تمام تیم‌ها باشد و اگر اصل بر خصوصی‌سازی است، باید تمام باشگاه‌های کشور خصوصی شوند.

در این خصوص، جلساتی با وزیر ورزش داشته‌ایم تا راهکارهای جذب کمک برای تراکتور بررسی شود و به این رقابتِ نابرابر پایان داده شود.

انتهای پیام/