رغبت صنعتگران برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی/ تبریز پایگاه چرم کشور است
رغبت صنعتگران برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی/ تبریز پایگاه چرم کشور است
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: در ۲ ماه گذشته ۱۲۳ مورد سرمایه گذاری حقیقی در این استان اتفاق افتاده است.

به گزارش شمس، صابر پرنیان در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: این موضوع نشانگر رغبت صنعتگران برای سرمایه گذاری در استان است و دولت از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در استان حمایت می کند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۹ محور برای سرمایه گذاری در حوزه معدن آماده شده است و پنج هزار میلیارد ریال نیز در صنعت شیشه استان به زودی سرمایه گذاری می شود.

پرنیان اضافه کرد: آذربایجان شرقی در بخش فولاد مقام نخست کشور را در اختیار دارد و در مجموع این استان رتبه چهارم صنعتی است که برنامه ریزی کرده ایم تا سال آینده خود را به رتبه سوم برسانیم.

وی افزود: آذربایجان شرقی در حوزه فرش نیز رتبه نخست کشور را دارد طوری که ۳۵ درصد صادرات فرش ایران از طریق این استان انجام می‌شود و به عنوان قطب کفش چرم ایران نیز ۶۰ درصد تولیدات کفش های چرمی از این خطه انجام می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: بزرگترین کارخانه چرم سازی در تبریز واقع شده و پایگاه چرم کشور به حساب می آید طوری که زنجیره تولید چرم در آذربایجان شرقی کامل است.

وی یادآوری کرد: در بخش لوازم‌ خانگی و صادرات آن هم مقام نخست کشور را داریم و ۵۰ درصد تولیدات شیرینی و شکلات کشور به عنوان قطب این صنعت در این استان تهیه می شود، در بخش تولید قطعات خودرو نیز مقام نخست را کسب کرده ایم.

رئیس سازمان صمت استان افزایش اختیارات استانداران، تفویض اختیارات وزاتخانه ها، تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی، افزایش اختیارات بانک ها، نگرش ویژه به شعاع ۳۰ کیلومتری تبریز و رفع کمبود برق در تبریز و آذربایجان شرقی را خواستار شد.

انتهای پیام/