رشد ۵۴ درصدی زکات آذربایجان‌شرقی در چهار ماهه نخست سال/ آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه و مسکن از محل پرداخت زکات
رشد ۵۴ درصدی زکات آذربایجان‌شرقی در چهار ماهه نخست سال/ آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه و مسکن از محل پرداخت زکات
فاتح گفت: مردم نيكوكار استان از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 13 میلیارد تومان زكات پرداخت كردند.

یونس فاتح در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص رشد ۵۴ درصدی زكات در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ اظهار داشت: مردم نيكوكار استان از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد تومان زكات پرداخت كردند.

وی افزود: ۹۵ درصد از زكات جمع آوری شده در چهار ماهه سالجاری برای امور محرومان هزينه شده و بقيه درآمد حاصل نيز در طرح های عام المنفعه مصرف شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تعداد ۳۱۴ مبلغ برای ترويج و تبلیغ زكات به روستاها اعزام شدند، گفت: اكنون ۲ هزار و ۷۸۴ عامل افتخاری زكات در شهرها و روستاهای استان مشغول فعاليت و ترويج این فریضه الهی هستند.

وی به موارد مصرف زكات جمع آوری شده در استان اشاره کرده و افزود: پرداخت ۵۱ مورد كمك هزينه جهيزيه و تامين لوازم خانگی، كمك به بهسازی و تعمير مسكن ۵۷ خانوار مددجو و نيازمند، تامين هزينه های درمان و تحصيل ۴۴۵ نيازمند، آزادی ۳ زنداني و پرداخت كمك معيشت به ۲ هزار و ۵۲ خانوار نيازمند از جمله موارد هزينه كرد زكات در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۷ است.

فاتح همچنين به درآمدهای زكات فطره و کفارات استان از ابتدای سال تاکنون اشاره كرده و عنوان کرد: مردم آذربايجان‌شرقی امسال تاکنون ۸ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان زكات فطره و کفاره پرداخت كردند كه رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ داشته و ۱۰۰ درصد آن براي محرومان و نيازمندان هزينه شده است.

وی همچنين بر ضرورت پرداخت الكترونيكی كمك‌های مردمی به نيازمندان اشاره و بيان كرد: مردم خيّر استان می‌توانند كمک‌های مالی خود به محرومان را از طريق تلفن همراه خود با شماره گيري كد #۰۴۱*۸۸۷۷* پرداخت كنند.