رشد همزمان ازدواج و طلاق در استان/ ثبت بیشترین طلاق در ۵ سال اول زندگی!
رشد همزمان ازدواج و طلاق در استان/ ثبت بیشترین طلاق در ۵ سال اول زندگی!
حیرت‌انگیز می‌گوید بر اساس آمار سال 99 ازدواج رشد 8.2 درصدی یافته اما میزان طلاق نیز 4.3 درصد رشد کرده است.

به گزارش شمس، محمد حیرت‌انگیز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ثبت ۳۰ هزار و ۷۳۹ ازدواج و ۹ هزار و ۵۱۱ طلاق در سال ۹۹، اظهار داشت: این آمار در قیاس با سال ۹۸، رشد ۸.۲ درصدی در ازدواج و ۴.۳ درصدی در طلاق را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین ازدواج و طلاق در بازه سنی ۲۰ تا ۳۴ سالگی انجام‌ شده و همچنین میانگین سن ازدواج در بین مردان ۳۰ و بین زنان ۲۴ سال است و در مورد طلاق نیز میانگین سنی مردان ۳۸ و زنان ۳۲ سال است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی یادآور شد: بیشترین میزان طلاق بعد از انجام پنج سال زندگی رخ می‌دهد و در اکثر مواقع هنگام جدایی زوجین، نوزادی نیز قربانی طلاق می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت فعلی هرم سنی جمعیت کشور تعداد جمعیت و نوجوان که باید جایگزین جوانان باشند کمتر از وضعیت قبلی است و لذا ممکن است در آینده در آمار ازدواج روند صعودی را نبینیم.

حیرت‌انگیز در خصوص ازدواج کودکان نیز گفت: ما تنها دریافت‌کننده آمار ازدواج‌های ثبت‌شده در محضر ها هستیم و طبیعتاً محضر ها نیز هیچ ازدواج رسمی را بدون رعایت شرایط قانونی ثبت ازدواج ثبت نمی‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با ارائه پیشنهاد به سیستم بانکی کشور، تصریح کرد: همان‌طور که به واحدهای تولیدی و کارخانجات مدت دو سال به‌عنوان تنفس در نظر گرفته می‌شود که بعد از آن مدت اقساط تسهیلات را پرداخت کنند، به زوج‌های جوان نیز همین مدت دو سال را فرصت دهند تا در این مدت بتوانند تمرکز لازم بر روی زندگی و بحث فرزندآوری را داشته باشند و از همان ابتدای زندگی درگیر پرداخت اقساط رفع این موارد نشوند.

انتهای پیام/