رتبه نخست آذربایجان‌شرقی در واکسیناسیون/ ایمنی جمعی با تزریق واکسن ۸۰ درصدی
رتبه نخست آذربایجان‌شرقی در واکسیناسیون/ ایمنی جمعی با تزریق واکسن ۸۰ درصدی
صومی می‌گوید آذربایجان‌شرقی با واکسیناسیون بیش از 71 درصد جمعیت بالای 18 سال در صدر قرار گرفته است.

به گزارش شمس، «محمدحسین صومی» امروز در چهل و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه آمار ابتلا به کرونا در استان سیر نزولی گرفته است، اظهار داشت: یک هزار و ۶۱۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۳۰ نفر از آن‌ها زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

وی افزود: وضعیت بیماری کرونا در استان از نظر بروز بیماری و تعداد بستری‌ها و فوتی ها متناسب باهم در حال کاهش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه آماری که در خصوص واکسیناسیون ارائه می‌شود براساس جمعیت هدف، متفاوت است، ادامه داد: اکنون به دلیل اینکه ویروس توانمندتر شده این فرضیه که اگر ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند به ایمنی جمعی می‌رسیم زیر سوال رفته و حداقل باید ۸۰ درصد جمعیت واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه سن واکسیناسیون در استان به بالای ۱۲ سال رسیده، توضیح داد: آذربایجان‌شرقی با واکسیناسیون ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال از نظر میزان واکسیناسیون نسبت به جمعیت در صدر استان‌های کشور قرار دارد؛ به‌طوری‌که ۸۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال، ۸۰ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال، ۷۲ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال و ۴۰ درصد ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها در استان واکسینه شده‌اند.

صومی متذکر شد: بیشترین میزان واکسیناسیون در بستان‌آباد با ۸۹ درصد، هوراند ۸۷ درصد و ورزقان ۸۶ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال بوده و مراغه با ۶۲ درصد، مرند با ۶۴ درصد و بناب با ۶۷ درصد کمترین میزان واکسیناسیون را دارند.