رتبه‌ی دهم آذربایجان‌شرقی در جذب اعتبارات/ رشد اعتبارات استان در دولت فعلی درخشان است
رتبه‌ی دهم آذربایجان‌شرقی در جذب اعتبارات/ رشد اعتبارات استان در دولت فعلی درخشان است
بهبدی رشد اعتبار را در دوران دولت فعلی درخشان خواند و گفت: در این ۷ سال از دولت یازدهم و دوازدهم، رشد حدود ۲.۵ برابری اعتبارات و همچنین اختصاص و جذب اعتبارات را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش شمس، «داود بهبودی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در ده سال گذشته جایگاه و رتبه استان از نظر بودجه‌ای همواره در رتبه‌های نهم تا دوازدهم بوده است، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۳ رتبه نهم، در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ و سال ۱۳۹۹ رتبه دهم، در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۸ رتبه یازده و در سال ۱۳۹۷ رتبه استان ۱۲ بوده است.

وی با انتقاد از خبرهای منتشر شده در خصوص رتبه پایین جذب اعتبارات استان، عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی در دولت فعلی میانگین رتبه ۱۰ جذب اعتبار در بین استان‌های کشور را دارد که سیاه نمایی از وضعیت بودجه‌ای و اعتباری استان مورد قبول نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اولویت اعتبارات استان را پروژه‌های نیمه تمام اولویت‌دار، دارای پیشرفت بالا و در آستانه تکمیل و بهره برداری دانست و افزود: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی‌ها و اعتبارات قانون استفاده متوازن آذربایجان شرقی، اعتبارات مربوط به پروژه‌های ملی سد، راه آهن، مترو و نیز پروژه‌های استانیِ ویژه، اعتبارات استان را به رقم قابل توجهی رسانده است.

وی از افزایش میزان بودجه کشوری نسبت به سال قبل خبر داد و ابراز داشت: در سال جاری ۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال از بابت تملک دارایی و ۲هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال از بابت استفاده متوازن اعتبارات در نظر گرفته شده است، البته در کنار این‌ها اعتبار پروژه‌های استانی و کشوری نیز جدا هستند.

بهبودی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در زمینه درصد جذب اعتبارات همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده است، ابراز داشت: این استان در جذب اعتبارات مصوب تا رتبه هفتم پیش رفته است.

وی رشد اعتبار را در دوران دولت فعلی درخشان خواند و یادآور شد: در این ۷ سال رشد حدود ۲.۵ برابری اعتبارات و همچنین اختصاص و جذب اعتبارات را شاهد بوده‌ایم که اعتبارات سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۱ بیش از ۲۳۳ درصد و میزان تخصیص و جذب اعتبارات بیش از ۲۶۸ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رشد اعتبارات استانی، خاطرنشان ساخت: امید می‌رود با تشکیل مجلس جدید، منتخبان مردم همکاری و تعاملات خود را با سازمان برنامه و بودجه در این راستا افزایش دهند چراکه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می‌توانند با حضور فعال‌تر خود در ارتقاء و بهینه‌سازی لایحه پیشنهادی دولت برای استان و افزایش سهم استان در اعتبارات نقش آفرینی کنند.

گزارش شمس می‌افزاید احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس به خبرنگار شمس گفته بود: در دولت روحانی در بهترین حالت استان آذربایجان شرقی از لحاظ جذب اعتبارات میان استان‌ها در رتبه ۲۶ و در بدترین حالت در رتبه ۳۰ قرار دارد و این درحالیست که در دولت‌های نهم و دهم در بهترین حالت رتبه‌ی چهارم و در بدترین حالت رتبه‌ی نهم را داشتیم.

انتهای پیام/