راه اندازی کریدور حمل و نقل از طریق مسیر آبی به دریای خزر/ سفر هیات ۳۳ شرکت هواپیماسازی، ماشین‌سازی، نفت و پتروشیمی روسیه به تبریز
راه اندازی کریدور حمل و نقل از طریق مسیر آبی به دریای خزر/ سفر هیات ۳۳ شرکت هواپیماسازی، ماشین‌سازی، نفت و پتروشیمی روسیه به تبریز
معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه گفت: عقد قراردادهای مختلف تجاری و تبادل کالا بین جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و تاتارستان، ثبت شرکت در منطقه‌ی آزاد ارس و راه اندازی کریدور حمل و نقل از طریق مسیر آبی به دریای خزر جزو اهداف ما از این سفر است.

به گزارش شمس، الگ کوروبچنکو ظهر امروز در نشست تجاری هیات اقتصادی جمهوری تاتارستان روسیه با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی؛ اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره مهمان‌نواز خوبی بوده و ما امروز با هیاتی متشکل از نمایندگان ۳۳ شرکت هواپیماسازی، ماشین‌سازی، کشاورزی، نفت، پتروشیمی و … به آذربایجان شرقی سفر کرده‌ایم.

الگ کوروبچنکو ادامه داد: عقد قراردادهای مختلف تجاری و تبادل کالا بین جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و تاتارستان، ثبت شرکت در منطقه‌ی آزاد ارس و راه اندازی کریدور حمل و نقل از طریق مسیر آبی به دریای خزر جزو اهداف ما از این سفر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر حجم تبادلات بین تاتارستان و جمهوری اسلامی ایران حدود ۱۸۰ میلیون دلار است که تلاش ما افزایش این میزان به سه برابر است.

آذربایجان‌شرقی و تبریز یکی از فعال‌ترین مناطق جمهوری اسلامی است

معاون اتاق بازرگانی جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه طی سخنانی گفت: آذربایجان شرقی و تبریز یکی از فعال‌ترین مناطق جمهوری اسلامی است و یکی از اهداف ما از این سفر معرفی فرصت‌ها و تجارب آذربایجان شرقی و تبریز به شرکت‌های تاتارستان است.

آرتور نیکالایوف ادامه داد: نفت یکی از مهم‌ترین صنایع تاتارستان بوده که وجود این صنعت باعث توسعه یافتن پالایش و پتروشیمی نیز شده است.

وی افزود: منطقه‌ی ویژه آلابوقا تاتارستان سهم زیادی در جذب سرمایه گذار دارد و در این منطقه امتیازات ویژه ای به سرمایه گذاران در سطح منطقه و فدرال داده می‌شود.

معاون اتاق بازرگانی تاتارستان یاداور شد: خینقراد یکی از این شهرک‌های فعال در تاتارستان است که ۳۶۰ شرکت فعال دارد و علی رغم اینکه امسال تاتارستان در بین ۸۴ منطقه‌ی فدراسیون روسیه جایگاه دوم را در جذب سرمایه گذار کسب کرده ولی همیشه حائز رتبه‌ی اول بودیم.

وی در خاتمه ضمن تبریک صدسالگی اتاق بازرگانی تبریز، از اعضای این اتاق خواست تا با حضور در جشن ۳۰ سالگی اتاق تاتارستان، تجارب خود را به فعالان اقتصادی تاتارستان منتقل کنند.

در پایان این نشست، نشست‌های تجاری B۲B هیات‌های تجاری و اقتصادی جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی برگزار شد.

انتهای پیام/