راه‌اندازی کلینیک معنوی/ اعتکاف علمی دختران حاج قاسم در تبریز
راه‌اندازی کلینیک معنوی/ اعتکاف علمی دختران حاج قاسم در تبریز
حجت الاسلام سیدمحمود حسینی گفت: در راستای درمان اقناعی مبتلایان به فرقه‌های غیر اسلامی کلینیک معنوی در خیابان دو کمال تبریز راه اندازی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار شمس، حجت الاسلام سیدمحمود حسینی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه بنیاد هدایت مدتی پیش از این شبکه امامت را در سراسر کشور تأسیس کرده، گفت: روحانیون سراسر استان تحت این عنوان در روستاها به عنوان امام روستا و یا در شهرها به عنوان امام محلات مستقر هستند که در مساجد محوری به انجام فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی می‌پردازند.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای شهید سلیمانی در رابطه با حوزه تبلیغات دینی همین امام محلات بود و ایشان اعتقاد داشتند که روحانی مسجد باید در مسائل و مشکلات مختلف محلی ورود کند و صرفا نباید پیشنماز باشد. مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر ورود روحانیون در مسائل فرهنگی و اجتماعی افزود: در تبریز ۱۷ مسجد محله پایگاه‌های اجتماعی دارد و برخی شهرستان‌ها نیز راه اندازی شده است در صدد توسعه‌ی پایگاه‌های اجتماعی در تمام شهرستان‌ها هستیم.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به طرح امین عنوان کرد: در تفاهم نامه با آموزش و پرورش بالغ بر ۸۰۰ نفر مُبلغ در قالب طرح امین وارد مدارس شده‌اند که در مباحث تربیتی و پرورشی با مادر مدارس همراهی دارند، در همین راستا دوره‌های آموزشی جهت توانمند سازی طلاب جهت ایجاد ارتباط موثر با نوجوانان و… برگزار گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در دو هزار روستا روحانی ثابت نداریم، در مناسبات مذهبی اعزام مبلغ به تمام روستا‌ها و شهرهای کوچک انجام میگیرد. مدیر کل تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: گفتنی است که دعوت از روحانیون غالبا مردمی است و ما فقط ساماندهی و اعزام آنها را مدیریت می‌کنیم.

حسینی یادآور شد: در ماه محرم ۵ هزار اعزام در سطح استان انجام شده‌است و بالغ بر ۶ هزار معمم در سطح استان مشغول فعالیت دینی و تبلیغی هستند.

وی با بیان اینکه هر روستایی که ۲۰۰ خانوار دارد باید روحانی مستقر داشته باشد، عنوان کرد: در مجموع ۸۰ روحانی مستقر در روستا و ۴۲ نفر امام روستا و امام محلات داریم که در حدود ۸۹ درصد اعتبارات ما صرف این مسئله می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه استان ما جزو استان‌هایی است که فرقه‌های زیادی در آن فعال است، افزود: در برخی فرقه‌ها مثل عرفان حلقه بعد از تهران بیش‌ترین گرایش را داریم، در فرقه بهائیت استان پنجم کشور هستیم، مسیحیت تبشیری و اهل حق نیز از جمله فرقه‌های دیگر فعال در سطح استان است.

حسینی با تاکید بر اینکه در راهبرد جدید از طریق اقناع به هدایت اعضای فرقه‌ها ورود کرده‌ایم، متذکر شد: اخیرا کلینیک معنوی را برای فرقه درمانی افتتاح کردیم که در این کلینیک صرفا از طریق استدلال و پاسخ گویی به شبهات نسبت به درمان انحطاط فکری اقدام ‌می‌کنیم، پیش از در این در مورد فرقه‌ها برخورد کاملا قهری داشته‌ایم.

وی هم مرزی با کشورهای همسایه را در گرایش به مسیحیت تبشیری و پرورش اساتید در کشورهای همسایه را در توسعه مسیحیت تبشیری موثر دانست و افزود: این فرقه صرفا دست خود را بر روی زخم‌ها گذاشته و ابتدا به ساکن از طریق محبت بی‌واسطه، کمک‌های مالی، تامین جهیزیه و… ورود می‌کنند‌ و در نهایت با اهدای انجیل در تغییر گرایش اعتقادی فرد اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول اذعان داشت: شناسایی اساتید فرقه‌ها در سراسر استان در دست انجام است و از طریق مهندسی معکوس اساتیدی که در مقابل این افراد بتوانند پاسخ‌گو باشند در کلینیک معنوی به کار میگیریم تا بتواینم اقدام موثر برای اقناع کامل داشته باشیم و در نهایت اصلاح اتفاق بیفتد.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: بالغ بر ۶ دبیرستان علوم و معارف اسلامی در استان داریم که در تلاش هستیم هم از نظر علمی و هم معنوی و دینی رشد اتفاق بیفتد.

حسینی در بحث تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی در سطح بیان کرد: در استان ۶ هزار هیئت مذهبی و عزاداری ثبت شده است، که در این میان دو هزار و ۴۰۰ هیئت فعال در طول سال و دو هزار دسته صرفا شاه حسین گویان و دو هزار انجمن اسلامی در سراسر استان فعالیت دارند، این هیئات ظرفیت خوبی دارند و تلاش کرده‌ایم که در قدم نخست این هیات سازماندهی شوند.

وی ادامه داد: اداره امور قرآنی با ۶۵۰ تشکل قرآنی در استان مشتمل بر ۸۴ موسسه قرآنی و ۵۷۰ خانه قرآن تحت اداره تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند.

حسینی برگزاری دوره‌های تربیت معلم، دوره آموزش یار قرآنی ویژه نیروهای مسلح، برگزاری محافل و مجالس قرآنی در مناسبات مختلف، ساماندهی فعالین قرآنی و تشکیل هیئت اندیشه ورز قرآنی را از دیگر فعالیت‌های قرآنی این مجموعه برشمرد.

وی با بیان اینکه هر سال بحث اعطای مدرک برای آزمون تخصصی حفظ در استان انجام می‌شود، گفت: اگر یک نفر حافظ کل قرآن همراه با معنی باشد مدرک لیسانس علوم قرآن را می‌تواند اخذ نماید، در کنار حفظ اگر شخصی معنای واژگان و مفاهیم را هم بشناسد فوق لیسانس و اگر ده سال سابقه تدریس و آشنایی کامل با تفسیر قرآن داشته باشد مدرک دکتری علوم قرآنی می‌گیرد و طبق قانون از مزایای این مدرک بهره‌مند می‌شود

حسینی اذعان داشت: سال گذشته یک نفر در استان دکتری علوم قرآنی را اخذ کرده و چندین نفر نیز فوق لیسانس، و قریب به صد نفر لیسانس علوم قرآنی را از ان خود کرده‌اند.

وی عنوان کرد: قرارگاه عملیاتی دختران حاج قاسم در ۱۷ شهرستان آغاز به کار کرده که بر محور فعالیت‌های علمی و اجتماعی شکل گرفته است.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه طرح دختران حاج قاسم در سطح دبیرستان‌های دخترانه استان توسعه مناسبی داشته است، بیان کرد: برگزاری اعتکاف‌ علمی و طرح رفیقانه و گروه‌های دوستانه از جمله اقدامات مثبت این طرح است که در راستای رشد و توسعه بر محور فضایل اخلاقی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام /

  • نویسنده : رویا سلمانی