راه‌اندازی سامانه صدور مجوز چاپ کتاب در آذربایجان‌شرقی
راه‌اندازی سامانه صدور مجوز چاپ کتاب در آذربایجان‌شرقی
در راستای تحقق برنامه دولت الکترونیک، سامانه صدور مجوز چاپ و نشر کتاب در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد.
به گزارش شمس، بر اساس راهبردهای دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای برنامه دولت الکترونیک و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات دولت، توسط کارشناسان دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی و مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سامانه صدور مجوز چاپ و نشر کتاب در آذربایجان‌ شرقی به عنوان سومین استان بعد از خراسان رضوی و قم راه‌اندازی شد.
بر اساس این برنامه، کارگروه آموزشی و راه‌اندازی سامانه وزارتخانه به مدت یک هفته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مستقر شده و در سه سطح، ‌جلسات تخصصی آموزشی برای کارشناسان اداری،‌ کارشناسان بررسی کتاب و همچنین ناشرین استان را برگزار کرد.
از مزیت‌های این سامانه می‌توان به حذف کاغذ در مراحل صدور مجوز و عدم ارایه پیش پرینت کتاب توسط ناشرین، عدم لزوم مراجعه ناشران برای مجوز به اداره کل،‌ اطلاع‌رسانی پیامکی به ناشران از نتیجه مجوز کتاب،‌ افزایش سرعت صدور مجوز به لحاظ عدم ارسال و یا عودت پیش‌ نویس‌ها به کارشناسان بررسی اشاره کرد.
گفتنی است متقاضیان می‌توانند برای استفاده از این سامانه به آدرس ketab.samandehi.ir مراجعه نمایند.
آذربایجان شرقی از نظر چاپ و نشر کتاب بعد از استان های تهران، قم و خراسان رضوی، رتبه چهارم کشور را دارد و پارسال بیش از یک هزار و ۵۰۰عنوان کتاب در این استان منتشر شد.
  • منبع خبر : ایرنا