راهپیمایی پُرشور ۲۲ بهمن خواب دشمنان برای کشور را برآشفته کرد
راهپیمایی پُرشور ۲۲ بهمن خواب دشمنان برای کشور را برآشفته کرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: حضور گسترده و شورآفرین مردم مومن، متدین و ولایتمدار آذربایجان شرقی همگام با ملت بزرگ ایران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، پاسخ انقلابی، قاطع و دندان‌شکن به همه توطئه‌های اقتصادی و فرهنگی استکبار بود.

به گزارش شمس، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار پاسداران پیشکسوت کمیته انقلاب اسلامی با وی مناسبت سالروز تشکیل کمیته انقلاب اسلامی فزود: این نهاد مقدس با خاستگاه مردمی گسترده بسیاری از توطئه‌های ضد انقلاب را خنثی کرد و ماموریت‌های انتظامی و انقلابی را برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه وقوع انقلاب‌ها همواره با پیدایش نهاد‌ها و سازمان‌های خودجوش و مردمی همراه بوده است ادامه داد: یکی از نهاد‌ها و سازمان‌های مهم که پس از پیروزی انقلاب پدید آمد، کمیته انقلاب بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به علت تشکیل این نهاد گفت: با وجود سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی، نیرو‌های مردمی همچنان درگیر نبرد برای درهم شکستن آخرین مقاومت‌های بقایای رژیم منحوس شاهنشاهی بودند از این جهت ضرورت تشکیل این نهاد در آن برهه از زمان به دلیل فقدان آمادگی لازم از طرف نیرو‌های رسمی پلیس یعنی شهربانی و ژاندارمری و اهمیت حفظ انقلاب اسلامی لازم بود.

وی اضافه کرد: این نهاد به صورت خود جوش به وسیله روحانیان متعهد، برخی از زندانیان سیاسی آزاد شده، استادان دانشگاه و دانشجویان، کارگران، کارمندان و همه افراد دلسوز انقلاب اسلامی تشکیل شد و از وظایف مهم کمیته انقلاب اسلامی می‌توان به مقابله با توطئه‌های بیگانگان، دستگیری وابستگان رژیم پهلوی، جلوگیری از قاچاق اسلحه، توقیف اموال مفسدان و فراریان رژیم پهلوی، انتظامات و حفظ امنیت شهرها، روستا‌ها و مرزها، مبارزه با فساد و بی بند وباری، حراست از اماکن مهم، مقابله با منافقان و خرابکاران اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم با بیان اینکه امروز در طلیعه چهل و پنجمین سال انقلاب اسلامی ایران، مردم با اراده سترگ، عزم راسخ و قلب‌های مملو از شور و ایمان، پای عهد خود ایستاده‌اند گفت: حضور گسترده و شورآفرین مردم مومن، متدین و ولایتمدار آذربایجان شرقی همگام با ملت بزرگ ایران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، پاسخ انقلابی، قاطع و دندان‌شکن به همه توطئه‌های اقتصادی و فرهنگی استکبار بود که به خیال باطل خود می‌خواستند مردم و جوانان ما را از آینده روشن کشور مایوس و ناامید کنند.

امام جمعه تبریز افزود: بدون شک این حضور پرشور و درخور تحسین که در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و در پشتیبانی از آرمان‌ها و ارزش‌های الهی انقلاب اسلامی و میراث ماندگار امام و شهدا صورت گرفت. برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات و حماسه‌آفرینی‌های مردم قهرمان آذربایجان خواهد بود و بار دیگر خواب دشمنان را برای به زانو درآوردن این ملت سرافراز آشفته خواهد کرد.

انتهای پیام/