راندمان صنایع نسبت به گاز دریافتی مطلوب نیست/ ایرانی ها در مصرف گاز هم بدمصرف شدند
راندمان صنایع نسبت به گاز دریافتی مطلوب نیست/ ایرانی ها در مصرف گاز هم بدمصرف شدند
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی ناترازی توزیع گاز در کشور، کاهش تولید آن به دلیل عدم توسعه مناسب زیرساخت های این بخش و نیز افزایش مصرف را عوامل اصلی ایجاد محدودیت های جدی در بحث گازرسانی دانست.

به گزارش شمس، نادر کمالی صبح امروز در نشست دانشجویی جامعه اسلامی دانشگاه تبریز با موضوع بررسی علل آلودگی هوای تبریز و راهکارهای برون رفت از آن اظهار داشت: شرکت گاز استان تولید کننده گاز نیست بلکه نقش توزیع کننده بین مشترکان را دارد.

وی از افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: در این میان بخش صنعت، مشترکان خانگی و مشترکان عمومی در صدر هستند و در هشت ماهه امسال بیش از یک میلیارد و ۸۰۰  میلیون متر مکعب به نیروگاه های استان گازرسانی شده که نسبت به سال قبل  ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بیشترین مصرف استان مربوط به بخش خانگی با ۵۸ درصد است و این میزان مصرف در مواقعی حتی تا ۶۳ درصد نیز افزایش می یابد و با این حال همه تلاش ها معطوف به تامین این نیاز است.

وی ناترازی توزیع گاز در کشور، کاهش تولید آن به دلیل عدم توسعه مناسب زیرساخت های این بخش و نیز افزایش مصرف را عوامل اصلی ایجاد محدودیت های جدی در بحث گازرسانی دانسته و گفت: این امر منجر به مدیریت مصرف در حوزه هایی مانند نیروگاه ها شده و البته تغییر سوخت در این مراکز بر عهده ما نیست و شرکت گاز تنها عامل توزیع طبق الزامات و دستورات ملی است.

کمالی تاکید کرد: چهارمین کشور دنیا بعد از آمریکا، روسیه و چین در مصرف گاز هستیم و باید به بدمصرف بودن خودمان اذعان کنیم و علاوه بر این راندمان صنایع ما نیز نسبت به گاز دریافتی مطلوب نیست و همین ارزان بودن سوخت یکی از دلایل رغبت برخی صنایع و واحدهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶