رئیس جمهور فردا به مناطق زلزله‌زده میانه و سراب می‌رود/افتتاح نیمی از راه‌آهن “میانه ـ تبریز” پس از ۲۰ سال‌
رئیس جمهور فردا به مناطق زلزله‌زده میانه و سراب می‌رود/افتتاح نیمی از راه‌آهن “میانه ـ تبریز” پس از ۲۰ سال‌
رئیس جمهور کشورمان برای افتتاح خط آهن میانه به سمت بستان آباد راهی آذربایجان شرقی می شود.

به گزارش شمس، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دوشنبه هفته جاری جهت افتتاح بخش اول خط آهن میانه تبریز، یعنی خط آهن میانه به سمت بستان آباد سفری به آذربایجان شرقی خواهد داشت.

این سفر برخلاف سفرهای قبلی و صرفا جهت افتتاح این پروژه خواهد بود که پیش از این وزیر راه و شهرسازی وعده آن را داده بود.

بازدید از مناطق زلزله زده میانه و سراب هم از جمله برنامه های روحانی در این سفر خواهد بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه‌آهن میانه به بستان‌آباد در روزهای آینده با حضور رئیس‌جمهور خبر داده و گفت: این خط ریلی مسیر را تا تبریز ۵,۵ ساعت کوتاه‌تر می‌کند و امیدواریم با تامین منابع، این خط به جلفا متصل و به مرز ترکیه نزدیک‌تر شود.

گفتنی است احداث راه‌آهن تبریز-میانه یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ونقل کشور است که از سال ۱۳۷۹ عملیات احداث آن آغاز شد.

راه‌آهن دوخطه میانه- بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه موجود میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران- تبریز شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی که از شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج عبور می‌کند، به ایستگاه تبریز متصل می‌شود.

طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.

خط آهن میانه – بستان آباد – تبریز، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.