دیگر نمی‌شود به اروپایی‌ها اطمینان کرد/ شرایط به قبل از برجام بازگشته است
دیگر نمی‌شود به اروپایی‌ها اطمینان کرد/ شرایط به قبل از برجام بازگشته است
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام مهلت کافی برای حفظ آن و انجام اقدامات مدنظرشان داشتند.

محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص حرکت ایران مبنی بر کاهش تعهدات برجامی اظهار کرد: تعهدات برجام دو طرفه بود و بایستی تک تک اعضاء به آنچه وعده دادند عمل می‌کردند اما غربی‌ها بد عهدی کردند.

وی تصریح کرد: ایران بند بند تعهدات برجام را همواره اجرایی کرده و متعهد بوده اما غربی‌ها در طول توافق وقفه‌هایی ایجاد کردند و در نهایت تعطیل کردند و نهایتاً با بدعهدی‌شان شرایط به وضعیت قبل از برجام بازگشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان ساخت: در توافق برجام پیش بینی شده بود که اگر هر کدام از طرفین به تعهدات خود عمل نکند، طرف مقابل می‌تواند تعهدات را کاهش دهد و ایران نیز در همین راستا گام‌هایی بر می‌دارد.

وی اذعان کرد: طبق واقعیت‌هایی که هست، نمی‌توان به اروپا اطمینان کرد، ایران فرصت زیادی به طرفین غربی داده بود با این حال این بدعهدی از سوی غربی‌هاست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: هدف ایران، رسیدن به اهداف صلح آمیز بوده و این هدف مورد حمایت ان تی پی است؛ فی‌الواقع حرکت ایران در جهت تامین نیازهای داخلی است و این حرکت‌ها در چهارچوب ان پی تی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : المیرا جلیلی