دولت نباید برای تامین مسکن به مردم زمین دهد / مسئولان به‌ جای دخالت مستقیم، حمایت مالی کنند
دولت نباید برای تامین مسکن به مردم زمین دهد / مسئولان به‌ جای دخالت مستقیم، حمایت مالی کنند
بهادری می‌گوید مداخله مستقیم دولت در بازار مسکن با اعطای اراضی دولتی در قبال دریافت آپارتمان‌های آماده منجر به رانت می‌شود.

به گزارش شمس، سیدهادی بهادری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به طرح جدید وزارت راه و شهرسازی برای افزایش عرضه مسکن در کشور، اظهار داشت: در شرایط کنونی وزارتخانه طرح‌های مختلفی را برای حوزه مسکن طراحی کرده که یکی از این موارد تهاتر واحدهای مسکونی آماده با اراضی دولتی است.

وی افزود: دولت به دنبال آن است که با واگذاری اراضی به مالکان، آپارتمان‌های آماده‌ای را در اختیار بگیرد تا بتواند این واحدها را بر اساس سیاست‌های خود به بازار مسکن تزریق کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مداخله جزئی دولت در حوزه مسکن کارشناسی و منطقی نیست، خاطرنشان ساخت: اینکه دولت خود اراضی را واگذار کرده و آپارتمان‌ها را تحویل و در اختیار مردم قرار دهد، به صلاح نیست و به نظر من این رویکرد به سرنوشت مسکن مهر دچار می‌شود.

وی متذکر شد: ورود دولت به مسئله تهاتر واحدهای مسکونی آماده با اراضی دولتی قطعا در آینده برای دولت ها مشکل ساز خواهد بود، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید راه کارهای دیگر را در این حوزه عملیاتی کند.

نماینده ارومیه با بیان اینکه مجلس ترجیح می‌دهد دولت در حوزه مسکن سیاست گذاری کند، تا اینکه به صورت جزئی به مسائل اجرایی و مالی ورود کند، اذعان کرد: طرح “تام تز” وزارت راه و شهرسازی رانت‌زا است، دولت به جای مداخله مستقیم به بازار مسکن، باید با تقویت قدرت مالی مردم شرایط را برای خرید مساکن فراهم کند.

انتهای پیام/