دولت می‌خواهد از مردم با فروش بشکه‌های نفت قرض بگیرد/ باید سهام شرکت نفت در بورس عرضه شود
دولت می‌خواهد از مردم با فروش بشکه‌های نفت قرض بگیرد/ باید سهام شرکت نفت در بورس عرضه شود
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: طبق صحبت‌های رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور دولت می‌خواهد با پیش‌فروش 210 میلیون بشکه نفت به مردم از آنان پول قرض بگیرد و خود و به ویژه دولت آینده را بدهکار کند.

احمدعلیرضا بیگی در گفت‌وگو با شمس با بیان اینکه مجلس از جزئیات طرح گشایش اقتصادی دولت بی‌‌خبر است، اظهار داشت: رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی که با رسانه‌ها داشت اعلام کرد ما بشکه‌های نفت را به مردم پیش‌فروش می‌کنیم و ۲ سال بعد آن‌ها را با قیمت جهانی از دارندگان می‌خریم و چنانچه قیمت نفت پایین بیاید ما ۲۰ درصد سود متعارف را به شهروندان می‌پردازیم.

وی ادامه داد: در واقع دولت می‌خواهد با پیش‌فروش پشکه‌های نفت برای پیشبرد امور خود از ملت قرض بگیرد که نتیجه‌ی آن چیزی جز بدهکاری دولت آینده به مردم نخواهد بود و کابینه‌ی آینده نه‌تنها باید اصل پول را به خریداران نفت بازگرداند بلکه بایستی سود آن را نیز پرداخت نماید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم خاطرنشان ساخت: برآیند صحبت‌های واعظی پیش‌فروش ۲۱۰ میلیون بشکه نفت به مردم بود و دولت امیدوار است بتواند روزانه یک میلیون بشکه نفت را به مردم بفروشد!

وی متذکر شد: دولت هم‌اکنون نقدینگی مردم را به سمت بورس سوق می‌دهد و عده‌ای برای حضور در این بازار طلا، خودرو و حتی ملک نیز می‌فرشوند و این درحالیست که عرضه در بورس محدود است و مدام قیمت افزایش می‌‌یابد و کسانی ثزوت‌مند می‌شوند که صاحبان عمده سهم هستند.

بیگی با تاکید بر اینکه برای تجلی صنعت ملی شدن نفت باید سهام شرکت نفت به مردم عرضه شود، تصریح کرد: ما اکنون در دیای کارائیب بنزین را با طلا معاوضه می‌کنیم و این یعنی تحریم نفتی معنایی ندارد؛ همین نفت را وقتی به روغن موتور و سایر فراورده‌ها تبدیل می‌کنیم در داخل خاک ایران به فروش می‌رود و خریداران خارجی پول آن را در مملکت خودمان نقداً پرداخت می‌کنند.

وی توضیح داد: حتی بدون تحریم نیز دیگر نفت مشتری ندارد اما با تبدیل آن به بنزین و محصولات پتروشیمی و سایر فراورده‌ها بلافاصله به فروش می‌رود و ما می‌توانیم نفت را از دست دولت خارج و در بورس دست ملت دهیم؛ این نفت باعث شده است دولت مغرور شود و اگر به مردم برسد رفتار دولت نیز متواضعانه می‌شود.

انتهای پیام/