دولت قدرت خرید مردم را افزایش دهد/واحدهای تولیدی در وضعیت تحریم ها فداکاری کرده اند
دولت قدرت خرید مردم را افزایش دهد/واحدهای تولیدی در وضعیت تحریم ها فداکاری کرده اند
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با افزایش بیکاری و پایین آمدن قدرت خرید مردم، بازار نیز از رونق می افتد، بهتر است دولت قدرت خرید مردم را افزایش دهد و برنامه هایی در رسانه ها و صداو سیما برای حمایت از کالاهای داخلی برگزار شود.

محمد حسین باقری در گفت و گو با خبرنگار شمس در خصوص وضعیت تولید و مشکلات سد راه واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: وضعیت تولید استان چندان بد نیست با این حال واحدهای تولیدی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه معضلی دیگر برای تولید کنندگان استان است، اعلام کرد: نسبت به چند سال اخیر، قیمت مواد اولیه ۱۱ برابر شده است، البته بانک ها نیز نسبت به واحدهای تولیدی بی توجه هستند و تحریم بانک مرکزی نیز از قبل بوده است، با این حال تولیدکنندگان تحریم ها را دور می زنند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در وضعیت تحریم ها، با ادامه روند تولید، فداکاری کرده اند، تصریح کرد: باید از واحدهای تولیدی استان که در سنگر های تولید و اقتصاد مقاومتی فعال هستند، تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: مسئولان کشوری و استانی باید جلوی تحریم های داخلی را بگیرند تا تولیدکنندگان بتوانند به راحتی به تولید ادامه داده و بستری برای رونق اقتصادی کشور فراهم شود.

وی افزود: در برخی اداره ها و ارگان های دولتی، کار یک روزه ارباب رجوع چند روز به تعویق می افتد و زمانی که تولیدکننده ای به اداره ای مراجعه می کند، کار یک روزه اش را به تعویق می اندازند یا اینکه کارمند مربوطه در مرخصی به سر میبرد، بهتر است کار اداری تولیدکننده ای که کارخانه اش را تعطیل کرده و پیگیر امورات تولید است، در اسرع وقت اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اکنون تولید کنندگان به خوبی می دانند که چگونه باید تحریم ها را دور زد و در این کار یک کارشناس شده اند، گفت: باید موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداشت و با رفع مشکل نقدینگی آنها راه را برای افزایش تولیدات داخلی گشود.

باقری با بیان اینکه بیکاری و پایین آمدن قدرت خرید مردم به تولید داخلی ضربه می زند، گفت: با افزایش بیکاری و پایین آمدن قدرت خرید مردم، بازار نیز از رونق می افتد، بهتر است دولت قدرت خرید مردم را افزایش دهد و برنامه هایی در رسانه ها و صداو سیما برای حمایت ازکالاهای داخلی برگزار شود.

  • نویسنده : المیرا جلیلی