دولت روحانی در اقدامی‌ سیاسی ایجاد بخش جدید را در تبریز را تصویب کرد/ وزارت کشور مصوبه را ابطال کند
دولت روحانی در اقدامی‌ سیاسی ایجاد بخش جدید را در تبریز را تصویب کرد/ وزارت کشور مصوبه را ابطال کند
نماینده مردم تبریز در مجلس با انتقاد از مصوبه دولت قبل درخصوص ایجاد یک بخش جدید در تبریز، از وزارت کشور خواست این مصوبه غیرقانونی و جفاکارانه را ابطال کند.

به گزارش شمس؛ احمد علیرضابیگی امروز در صحن علنی مجلس در تذکری خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: دولت دوازدهم در آخرین روزهای حیات خود در تیرماه ۱۴۰۰ در یک اقدام تعجیلی و کاملاً سیاسی، ایجاد بخش جدید را در تبریز انجام داد و استاندار وقت بدون توجه به ابلاغیه وزارت کشور در عدم نصب مسئولان جدید با سوءاستفاده از دوره خلأ رفتن دولت و آمدن دولت جدید نسبت به تاسیس بخشداری اقدام کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: این اقدام استانداری بدون توجه به مصوبه سال ۹۵ در حوزه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور که همان تعیین محدوده شهر تبریز بود، صورت گرفت و این مسائل متناقض موجب از میان رفتن حقوق افراد شده است. از سوی دیگر این اقدام موجب کاهش ۲۶ هزار هکتاری حریم شهری تبریز شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا برای توسعه شهر تبریز و جلوگیری از شکل گیری کانون‌‌‌های حاشیه نشینی در این منطقه، ابطال این مصوبه غیرقانونی و جفاکارانه را که موجب تضییع حقوق مردم شده است، خواستارم.

انتهای پیام /