دولت در تخصیص تسهیلات، مناطق روی گسل را در اولویت قرار دهد
دولت در تخصیص تسهیلات، مناطق روی گسل را در اولویت قرار دهد
رییس شورای اسلامی استان گفت:دولت به استان هایی که روی گسل هستند، توجه ویژه ای کند و در اولویت قرار دهد و در ارائه تسهیلات برای مقاوم سازی خانه ها، استان هایی که روی گسل هستند، اولویت دار باشند.

به گزارش شمس، غلامرضا مسعودی ریحان در جلسه عمومی شورای اسلامی و در دیدار با مسئولان راه و شهرسازی استان و رییس بانک مسکن استان در خصوص توجه ویژه و رسیدگی به مناطق زلزله زده اظهار کرد: قبل از وقوع هر حادثه ای باید اقدامات پیشگیرانه انجام بگیرد و در مقابله با زلزله نیز قبل از هر چیز باید ساختمان ها مقاوم سازی شود.

وی افزود: در بازدید از مناطق زلزله زده، در شهر و روستاهایی که مقاوم سازی شده بود، خانه ای تخریب نشده بود، شایسته است برای مقاوم سازی ساختمان ها و خانه های روستایی استان، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و بانک مسکن وارد عمل شوند و قبل از وقوع حادثه تمامی خانه ها مقاوم سازی شوند تا شاهد تلفات جانی و مالی بعد از وقوع حوادث نشویم.

رییس شورای اسلامی استان با بیان اینکه اگر در تبریز زلزله ای بزرگ رخ دهد، شاهد فاجعه انسانی خواهیم بود، اعلام کرد: باید به بافت فرسوده و مناطق حاشیه نشین شهر تبریز توجه ویژه ای داشته باشیم و هشدار زلزله در این مناطق را باید جدی گرفت، باید قبل از وقوع حادثه اقدامات پیشگیرانه در خصوص این مناطق آسیب پذیر شهر را اجرایی کنیم تا بعد از حادثه دچار تلفات جانی و مالی نبوده و مورد هجمه دشمنان قرار نگیریم.

وی خاطرنشان کرد:شورای شهر تبریز در جهت حمایت از زلزله زدگان استان، اعتبار ۲۰۰ میلیون در قالب ۳۰کانکس را برای مناطق زلزله زده میانه و سراب تصویب کرد و تا آخر این هفته تمام کانکس ها در این مناطق نصب می شوند.

مسعودی ریحان با بیان اینکه با فرارسیدن فصل سرما و برودت هوا، زندگی در چادر برای زلزله زدگان سخت و طاقت فرسا می شود، گفت: دولت باید بیش از پیش برای کمک به این مردم اهتمام ورزد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلاتی برای مقاوم سازی خانه های آسیب دیده در زلزله ارائه خواهد شد، تاکید کرد: اگر قبل از وقوع زلزله این تسهیلات در اختیار مردم قرار می گرفت، دیگر شاهد این خسارات نبودیم، بهتر از قبل از وقوع حادثه ای، تسهیلاتی در اختیار مردم برای مقاوم سازی خانه ها قرار بگیرد.

رییس شورای اسلامی استان گفت: شورای اسلامی استان این توانایی را دارد که در خصوص بازآفرینی شهری و رسیدگی به بافت فرسوده لایحه ای به مجلس و دولت ارائه کند، بنابراین کارشناسان و مسئولان این حوزه می توانند طرح های پیشنهادی خود را در این خصوص به شورای اسلامی استان بدهند.

وی تاکید کرد: قبل از وقوع حادثه ای تلخ، دولت از صندوق توسعه ملی، تسهیلاتی برای مقاوم سازی خانه های مردم اختصاص دهد، همچنین دولت به استان هایی که روی گسل هستند، توجه ویژه ای کند و در اولویت قرار دهد و در ارائه تسهیلات برای مقاوم سازی خانه ها، استان هایی که روی گسل هستند، اولویت دار باشند.