دولت به اقشار کم درآمد یارانه خرید خودرو پرداخت کند/ پتروشیمی‌ها گران‌فروشی می‌کنند
دولت به اقشار کم درآمد یارانه خرید خودرو پرداخت کند/ پتروشیمی‌ها گران‌فروشی می‌کنند
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی اقشار آسیب پذیر توانایی مالی کافی برای خرید خودرو را ندارند به همین دلیل دولت باید به آنها یارانه خرید خودرو پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار شمس، نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در واکنش به افزایش قیمت پراید در هفته‌های اخیر، اظهار داشت: دولت توجهی به تولید خودرو متناسب با توان مالی اقشار آسیب پذیر جامعه مانند کشاورزان، کارگران، کارمندان، افراد تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) و.. ندارد این در حالی است که باید در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی به منظور حمایت از این افراد یارانه خرید خودرو پرداخت شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تولید خودروهای خاصی که جامعه هدف آنها قشر کم درآمد جامعه است، اختصاص یابد، امکان تامین مواد اولیه با نرخ ارز ترجیحی فراهم شده و قطعه سازان و خودروسازان می‌توانند خودروی ارزان قیمت برای طبقه ضعیف جامعه تولید کنند در نتیجه کارگران نیز می توانند خودرو بخرند.

وی یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو را وزارتخانه‌های دفاع و کار، تعاون و رفاه اجتماعی دانست و متذکر شد: شرکت های پتروشیمیِ این وزارتخانه‌ها بدون توجه به شرایط موجود قیمت محصولات پلیمری خود را افزایش دادند، در پی این امر قیمت قطعات موردنیاز برای تولید خودرو افرایش پیدا کرد و قطعه سازان و خودروسازان آسیب دیده و بهای چارچرخ‌ها روز به روز بیشتر شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید داشت: خودروسازان باید متناسب با توان مالی تمام اقشار جامعه به تولید خودرو بپردازند تا بتوانند از یک سو انتظار و توقع افراد توانمند را برطرف کرده و از سوی دیگر نیاز فقرا را پاسخ دهند.

انتهای پیام/