دولت با تقویت تولید ناخالص و داخلی ارزش پولی ملی را ارتقا بخشد/رویکرد مثبت مجلس با تصویب لایحه حذف چهار صفر از پول ملی
دولت با تقویت تولید ناخالص و داخلی ارزش پولی ملی را ارتقا بخشد/رویکرد مثبت مجلس با تصویب لایحه حذف چهار صفر از پول ملی
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: دولت با تقویت تولید داخلی و ناخالص و صادرات در جهت تقویت ارزش پول ملی همت کند.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار شمس در خصوص تصویب لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در مجلس اظهار کرد: لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور در مجلس با ۱۲۴ رای موافق، ۷۶ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه طبق اعتقاد دولت وبانک مرکزی، حذف چهار صفر از پول ملی، در جهت تقویت ارزش پولی ملی است، اعلام کرد: البته به اعتقاد بنده، ارزش پولی ملی باید از سایر مسیرهای معقول تقویت می شد، البته حذف چهار صفر از پول ملی، راه حل کوتاه و عاجلی برای تقویت ارزش پولی ملی در وضعیت کنونی است.

وی با بیان اینکه کلیات این لایحه در مجلس به تصویب رسیده، تاکید کرد:بعد از حذف چهار صفر از پول ملی، باید دقت شود که ارزش برابر پول ملی نسبت به سایر ارزهای خارجی کاهش نیابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس اعلام کرد:بی توجهی به تولید داخل و تولید ناخالص، توزیع نابرابر ثروت و پول، عدم گردش پول به صورت منطقی باعث شده ارزش پول ملی در مقابل ارزهایی چون دلار و یورو کاهش یابد.

وی افزود: این لایحه بعد از تصویب نهایی مجلس، تایید شورای نگهبان و ابلاغ آن، اجرایی خواهد شد و امیدواریم با اجرای آن شاهد کاهش ارزش ارز ملی نباشیم که اگر چنین اتفاقی روی دهد، ناشی از بی تدبیری خواهد بود.

سعیدی با بیان اینکه رویکرد مجلس در این راستا مثبت بوده، گفت: دولت با تقویت تولید داخلی و ناخالص و صادرات در جهت تقویت ارزش پول ملی همت کند.

  • نویسنده : المیرا جلیلی