دوز سوم واکسن کرونا را بزنید/ مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در آذربایجان‌شرقی از میانگین کشوری بیشتر است
دوز سوم واکسن کرونا را بزنید/ مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در آذربایجان‌شرقی از میانگین کشوری بیشتر است
بهمن نقی پور در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا، گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا بویژه سویه جدید آن موسوم به اُمیکرون و همچنین اقدامات کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا ارائه کرد.

به گزارش شمس، بهمن نقی پور اظهار کرد: هنوز موردی از ابتلا به سویه اُمیکرون در استان مشاهده نشده و تمام افرادی که از مرزهای زمینی و هوایی وارد استان می‌شوند به مدت دو هفته تحت مراقبت پزشکی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به سرعت بالای انتشار سویه اُمیکرون و نگرانی از افزایش ناگهانی مبتلایان بیان داشت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی درخصوص تزریق دوز سوم واکسن برای افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم آنها می‌گذرد ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: میزان بستری مبتلایان به کرونا در استان رو به کاهش بوده، اما میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در استان از میانگین کشوری بیشتر است که احتمالاً به دلیل مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی است.

وی افزود: فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان ما، از میان افراد سن بالا و واکسن نرده‌ها هستند.

نقی پور با بیان اینکه ٩١ درصد جمعیت بالای ١٢ سال در استان حداقل یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: شهرستان های هریس و جلفا و مرند پایین ترین تعداد نفرات واکسینه شده و هوراند و هشترود و ورزقان بیشترین تعداد را در میان شهرستان های استان دارا هستند.

وی در پایان خاظرنشان ساخت: سویه جدید اومیکرون تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی و بخصوص تزریق دوز سوم واکسن قابل کنترل خواهد بود.

انتهای پیام /