دوران طلایی مترو تبریز آغاز شده است/ خط ۲ مترو تبریز در اولویت تخصیص فاینانس و اوراق مشارکت
دوران طلایی مترو تبریز آغاز شده است/ خط ۲ مترو تبریز در اولویت تخصیص فاینانس و اوراق مشارکت
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از اهتمام مجموعه وزارت کشور در راستای تخصیص اوراق مشارکت و فعال شدن فاینانس ویژه خط ۲ مترو تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، مهدی جمالی نژاد در بازدید از ایستگاه ۱۶ خط ۲ مترو تبریز و فعالیت دستگاه حفار (TBM) که به همراه یعقوب هوشیار شهردار تبریز و یعقوب وحیدکیا سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز صورت گرفت، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد سرعت بخشی به عملیات عمرانی در مترو تبریز هستم.

وی ادامه داد: سرعت بخشی در پروژه های عمرانی مشهود است و این نشان از همت بالای شهردار و اعضای شورای شهر و حمایت‌های استاندار و معاون عمرانی استاندار دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: خوشبختانه بخش قابل توجهی از اقدامات در خط ۱ نهایی شده و این خط فعال است اما نباید از خط ۲ غافل شویم و این خط نیز باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت کشور از پروژه مترو تبریز گفت: در حال حاضر نیاز است که وزارت کشور از نظر اوراق مشارکت و یا فاینانس توجه ویژه‌ای به تبریز داشته باشد و قرارگاه نیز با همت کامل پای کار است و شاهد هستیم که همه مدیران دولتی، شهردار و شورا یکصدا مصمم به نتیجه رسیدن مترو هستند و این دوران طلایی شاید دیگر تکرار نشود.

جمالی نژاد از تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه قطار شهری تبریز در قالب اوراق مشارکت طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز تلاش می کنیم این مبلغ افزایش داشته باشد و فعال شدن فاینانس خط ۲ نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به حمل و نقل عمومی، گفت: متأسفانه ناوگان اتوبوسرانی شهر تبریز فرسوده است و این ناوگان پیر نمی‌تواند رضایت مردم را جلب کند. مدیریت جدید شهری این اراده را دارد که در خرید اتوبوس ها پیشقدم بوده و  میزان قابل توجهی از اتوبوس‌ها به شهر تبریز از محل قراردادهای دولت و وزارت کشور اختصاص می‌یابد تا شاهد فعالیت بیشتر و بهتر این ناوگان باشیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از خرید اتوبوس‌های برقی جهت استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها خبر داد و گفت: در بحث ناوگان اتوبوسرانی غیر از اتوبوس‌های دیزلی، تعدادی اتوبوس برقی نیز  امسال خریداری می شود و شهرها در مسیر شهرهای دوستدار محیط زیست قرار می‌گیرند و این خبر خوش را به مردم تبریز می‌دهیم که اگر این خرید نهایی شود تبریز در اولویت تخصیص قرار می گیرد.

انتهای پیام /