دغدغه ما اتمام طرح‌های نیمه تمام است/ با نگاه سیاسی، کسی در شهرداری آدم خوبی نیست
دغدغه ما اتمام طرح‌های نیمه تمام است/ با نگاه سیاسی، کسی در شهرداری آدم خوبی نیست
روح الله رشیدی در نشستی با اصحاب رسانه در خصوص مسائل و مشکلات شهری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش شمس؛ روح الله رشیدی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شورای ششم برای اتمام این طرح ها طبق برنامه زمان بندی شده و رفع نواقص آنها تلاش خواهد کرد.

وی همچنین به حاشیه نشینی در تبریز و مشکلات موجود در این مناطق اشاره کرد: چرخش بودجه به این مناطق لازم و مقرر است با چند عضو شورا به تهران برویم و از وزارت مسکن در قالب طرح جهش مسکن اعتباری برای بازسازی بافت های فرسوده بگیریم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز همچنین به مشکلات متروی تبریز اشاره کرده و گفت: در زیر زمین میلیارد ها تومان هزینه شده اما کافی نیست و شرکت بهره برداری توان پرداخت حق بیمه را ندارد؛ از این رو شهردار دستور به تعطیلی مترو داده بود تا در صورت بروز حادثه، شهرداری دچار خسارت نشود.

رشیدی اضافه کرد: شرایط شغلی کارکنان مترو و تکنسین ها نیز مساعد نیست و در تلاشیم شرایط استخدام و حقوق آنها را بهبود دهیم.

این عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: با نگاه سیاسی که در شهرداری حاکم است، کمتر مسئولی در شهرداری پیدا می شود که از نظر دیگران فرد خوبی باشد، چون جریانات مخالف یکدیگر را متهم می کنند.

وی با بیان اینکه توزیع نیرو در شهرداری عادلانه نیست، گفت: به عنوان نمونه در منطقه‌ ۱۰ شهرداری، نیروی کافی برای انجام امور در پارک ستارخان نیست،  زمانی می توانیم بگوییم که در شهرداری کدام نیروها اضافه هستند که این توزیع عادلانه انجام بگیرد.

این عضو شورای شهر تبریز اضافه کرد: شورا نمی تواند نیروی جذب شده را به خاطر اضافه بودن اخراج کند و لو اینکه با توصیه نامه استخدام شده باشد.

وی افزود: عدالت باید در حوزه حقوق دریافتی هم اعمال شود؛ در یک اتاق چند کارمند حقوق های متفاوتی دریافت می کنند و شرکت های واسط تامین نیرو مثل بختک به جان شهرداری افتاده اند و کسی درباره عملکرد آنها پاسخگو نیست.

رشیدی همچنین به مصرف آب در حوزه شهرداری اشاره و اظهار کرد: مصرف سالانه آب شهرداری در حوزه فضای سبز ۱۰ میلیون متر مکعب است که از آب های زیر سطحی تامین می شود و نشست زمین هم در غرب تبریز به خاطر این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان تا ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش داد و شهرداری باید در این مورد برنامه‌ریزی کند.

عضو شورای شهر تبریز با بیان دغدغه خود در مورد وانت بارها اظهار کرد: ساماندهی وانت بارها دغدغه من است و در کمیسیون خدمات شهری بررسی شده است و در جمع آوری آنها فقط شهرداری دخیل نبود و همکاری پلیس راهور و حضور مدعی العموم هم بود.

وی در مورد نامگذاری معابر به زبان محلی نیز گفت: در شورای قبلی کمیته نامگذاری ایجاد و در یکی از بندهای آیین نامه فعالیت آن آمده بود که می توان از اسامی خاص محلی در نامگذاری ها استفاده کرد اما در تبصره ای، از تولید جدید اصطلاحات و اسامی ترکی منع شده تا از ترجمه تحت اللفظی و من درآوردی استفاده نشود.

رشیدی به مقوله سازمان ورزش در نیز شهرداری اشاره و تاکید کرد: سهم محرومین تبریز از تیمداری شهرداری تبریز را محل سوال می‌دانم.

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: من نه با ورزش مشکل دارم نه با تیم داری؛ بلکه مسئله من این است که طبق قانون، شهرداری و شورا نمی توانند تیم‌داری کنند.

انتهای پیام /