دعوت از استاندار جهت پاسخگویی به مطالبات مردم ورزقان/ محرومیت؛ سهم مردم ورزقان از مس و طلا
دعوت از استاندار جهت پاسخگویی به مطالبات مردم ورزقان/ محرومیت؛ سهم مردم ورزقان از مس و طلا
امام جمعه ورزقان گفت: انتقال مالکیت تراکتور سازی و ماشین سازی به مس سونگون ورزقان کار شایسته و قابل تقدیر است ولی باید به مطالبات به حق مردم مظلوم شهرستان ورزقان نیز توجه ویژه ای شود.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اقدام اخیر استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان در امر حمایت مالی و واگذاری تیم تراکتورسازی و ماشین سازی به مس سونگون، بیان داشت: هفته گذشته شاهد یک خبر و اتفاق خوب برای استان بودیم که جا دارد به تیم های تراکتور، ماشین سازی و همچنین مالک جدید باشگاه و شرکت ملی مس تبریک گفته و از بانیان این کار خصوصا استاندار محترم و مجمع محترم نمایندگان استان تقدیر و تشکر کنیم و امیدواریم مسئولین محترم به مشکلات و کمبود های شهرستان ورزقان نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه ورزقان با انتقاد از اینکه شهرستان ورزقان با این همه منابع خدادادی از جمله مس و طلا متاسفانه یکی از محروم ترین شهرستان های کشور به حساب می آید، خطاب به شخص آقای استاندارگفت: وقتی در فاصله زمانی خیلی کوتاه ، مسئله بزرگی مثل انتقال مالکیت تیم تراکتورسازی و ماشین سازی را پیگیری و حل می کنید ، چرا به مطالبات به حق مردم مظلوم شهرستان ورزقان توجهی نمی شود؟!

وی از نبود امکانات و زیرساخت های شهرستان گلایه کرد و گفت: نبود فاضلاب شهری، پایانه مسافربری، استخر سرپوشیده و تصفیه خانه برای آب شرب و نیز عدم برخورداری از جاده های روستایی مناسب که پایین تر از میانگین استانی قرار دارد واقعا جای بسی تاسف است.

خطیب جمعه ورزقان از بلاتکلیفی چندین ساله احداث استخر سرپوشیده در شهر ورزقان پرداخت و گفت: چهار سال از کلنگ زنی تنها استخر این شهر گذشته است و الان فقط ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ضمنا از تسهیلات بانکی نیز استفاده شده است. جوانان این منطقه به ناچار به شهرستان های همجوار مراجعه می کنند! چه کسی باید به داد مردم رنج کشیده ورزقان برسد؟!

امام جمعه ورزقان تاکید کرد: قبل از قضیه انتقال مالکیت تراکتور به شرکت ملی مس، مردم لایتمدار شهرستان ورزقان مطالباتی داشتند و بنده نیز به عنوان خطیب جمعه، این مطالبات را بارها از طریق تریبون نماز جمعه و مصاحبه ها به گوش مدیرعامل محترم صنایع مس ایران رساندیم ولی امروز متاسفانه به وضوح مشاهده می شود که کسانی از استان مطالبات مردم محروم شهرستان از شرکت مس را مدیریت و کم رنگ می کنند.

حاج آقا پورمحمد با تاکید براینکه این شهرستان همچنان در بن بست و محرومیت قرار دارد و نبود زیرساخت ها اهالی منطقه را رنج می دهد از استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان دعوت کرد در جمع اهالی شهرستان حاضر شوند و به خواسته های بحق این مردم جواب دهند .

وی در ادامه با اشاره به اعتراض یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع انتقال مالکیت تراکتور به مس ، افزود: انتظار داریم مجمع نمایندگان استان نسبت به اعتراض های نابحق آنها جواب قانونی داده و میزان سهم قانونی که این مردم از درآمد مس دارند را قانونمند نموده تا در امر رفاه و آسایش و توسعه شهرستان ورزقان و استان هزینه شود.

انتهای پیام/