دشمن در کمین است تا وحدت ما را بر هم بزند/ ضرورت انتشار اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتب درسی
دشمن در کمین است تا وحدت ما را بر هم بزند/ ضرورت انتشار اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتب درسی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مواظب باشید دشمن در کمین است تا وحدت ما را بر هم بزند، لذا هر که وحدت را برهم بزند خیانت کرده است. با اختلافات مذهبی وغیره می‌خواهد بر وحدت ایران صدمه وارد کند.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جمع راهپیمایان روز ملی استکبار جهانی، با بیان اینکه ۱۳ آبان در تاریخ معاصر کشور بستر پیدایش حوادث مختلفی است که در شکل دهی تاریخ ایران نقش بزرگی داشته است اظهار داشت: ۱۳ آبان ۴۳ تبعید حضرت امام خمینی در پی قیام مردمی ۱۵ خرداد بود، ۱۳ آبان ۵۷ جمع زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و ۱۳ آبان ۵۸ سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که نقش زیادی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران داشته است.

وی با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با توجه به ابعاد و پیامدهای آن از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در تاریخ ایران برخوردار است افزود: این اقدام شجاعانه یکی از حرکات مهم تاریخ انقلاب‌های بزرگ جهان بود که از یک طرف بر ابهت آمریکا شوک وارد کرد و ابهت آن را در هم شکست و از طرف دیگر اوج خفت و زبونی آنان را به رخ جهانیان کشیده و فریاد مظلومیت مسلمانان ایران را در پهنه گیتی طنین انداز کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آمریکا توان زیادی که در حمایت از رژیم پهلوی به کار بسته بود، با پیروزی انقلاب سفارت خود را پایگاهی برای فتنه علیه انقلاب تبدیل کرده بود تا بتواند به توطئه آفرینی اقدام کرده و انقلاب نوپای ایران را براندازد، تصریح کرد: اخراج مستشاران نظامی و غیر نظامی در ابتدای انقلاب رخ داد اما جاسوسی از درون سفارت افزایش یافت تا خلا خروج مستشاران را جبران کنند و سعی کردند از تعمیق انقلاب اسلامی جلوگیری کنند.

وی تلاش جاسوس‌خانه آمریکا برای بحران آفرینی و تضعیف نیروهای انقلاب و شخصیت امام راحل و ایجاد شکاف بین امام و امت را مورد اشاره قرار داد و گفت: سفارت آمریکا مسئول انحراف افکار عمومی از خطرات رابطه با آمریکا بود که تلاش کردند با برقراری ارتباط با دولت موقت، راه رسیدن به اهدافشان را تسهیل کنند.

‌امام جمعه تبریز ادامه داد: آمریکا با ایجاد ائتلافی از لیبرال‌ها و سلطنت طلبان، به دنبال خارج کردن نیروهای انقلاب از صحنه سیاسی کشور بود اما تسخیر لانه جاسوسی پیامدهای زیادی داشت که این حرکت انقلابی، هیئت حاکمه آمریکا را سرگردان کرد و با این ضربه سنگین برآشفته شد.

وی پیامدهای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و انقلاب دوم ملت ایران را برشمرد و افزود: پایان رابطه استعماری ایران و آمریکا، جلوگیری از ایجاد بحران با تسخیر مرکز بحران آفرینی آمریکا، شکست هیمنه استکبار و استبداد و شکست کارتر در انتخابات رباست جمهوری آمریکا مهمترین دستاورد و پیامدهای وقایع ۱۳ آبان ۵۸ بود.

‌آل‌هاشم، گوشزد کردن خطرات امپریالیسم، ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب و انسجام اجتماعی را از برکات تسخیر لانه جاسوسی آمریکا عنوان کرد و ابراز داشت: کناره گیری دولت موقت و یکدستی نیروهای انقلاب از یرکات همین اتفاق بود، ضمن اینکه تحقیر آمریکا بزرگترین پیامد تسخیر لانه جاسوسی بود.

وی با اشاره به اینکه به رغم تلاش برای انزوای ایران، کشورمان در مرکز توجه قرار گرفت و از سوی نهضت های آزادی بخش حمایت شد، خاطرنشان کرد: در سایه مجاهدت های مردم و رهبری امام گونه امام خامنه‌ای انقلاب ایران به شجره طیبه تبدیل شده و نشانه های فروپاشی و نابودی دشمنان نمایان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تنها راه نجات کشور را تداوم مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان دانست و گفت: پیروزی‌های گذشته هم مرهون ایستادگی است و پیروزی نهایی نزدیک است اما باید به مطالبات رهبرمان توجه کنیم.

وی یکی از مطالبات یک دهه اخیر رهبری را مورد اشاره قرار داد و افزود: اسناد این توطئه‌ها باید توسط دانش آموزان مطالعه شده و در کتب درسی منتشر شود تا خیانت های آمریکا روشن شود. بحث، دشمن شناسی است و برای جوانان اهمیت دارد. سه سال از منویات رهبری گذشته ولی اقدام جدی از ورود اسناد به کتب درسی انجام نگرفته است. وظیفه آموزش و پرورش این است که نسل جدید را با این فتنه ها آشنا کند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا اخیرا دهن کجی کرده و بیانیه صادر کرده است، ابراز داشت: او گفته واشنگتن به دنبال روزی است که بار دیگر دیپلمات های خود را به تهران بفرستد، اعلام می کنیم که کور خوانده اید، ملت ایران جنایت‌ها و خیانت‌های شما را فراموش نخواهد کرد.

وی هشدار داد: مواظب باشید دشمن در کمین است تا وحدت ما را بر هم بزند، لذا هر که وحدت را برهم بزند خیانت کرده است. با اختلافات مذهبی و… می‌خواهد بر وحدت ایران صدمه وارد کند.