دشمن در تلاش است تا بگوید جنگ هشت ساله ما به خاطر اختلافات مرزی با عراق بوده!/ توسعه و عدالت در کشور شتاب گرفته است
دشمن در تلاش است تا بگوید جنگ هشت ساله ما به خاطر اختلافات مرزی با عراق بوده!/ توسعه و عدالت در کشور شتاب گرفته است
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی کشورمان بر لزوم جهاد تبیین در بین نسل امروز جامعه به ویژه جوانان، تاکید کرد و تحقق آن را از اولویت های مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش شمس، علی نیکزاد روز دوشنبه حضور در همایش «نیمکت‌‌‌های سوخته» در شهرستان میانه اضافه داشت: دشمن  سعی در تحریف تاریخ و جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشور ما را دارد و چنین وانمود می‌کنند که این جنگ تنها به دلیل اختلافات مرزی و مالکیت رودخانه اروند بوده و ربطی به دفاع از شرف، هویت، آزادگی و خاک کشور ندارد.

وی اضافه کرد: تبیین درست جنگ هشت ساله جهان علیه کشورمان، و علت اصلی آن که ترس دشمنان از نشر انقلاب و عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی‌ایران بود، باید به درستی در بین نوجوانان و جوانان جامعه انجام شود.

وی تقدیم بیش از ۲۴۰ هزار شهید، ۵۷۰ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده را سندی مدون و معتبر در راه حفظ ارزش‌ها و باورهای نظام و انقلاب و دفاع از خاک میهن برشمرد و تاکید کرد: دشمن به خوبی دریافته است که اگر جمهوری اسلامی‌ایران از بین برود، دیگر هیچ حکومت اسلامی‌و دینی مانند آن که به غرب و شرق وابسته نباشد، ایجاد نخواهد شد زیرا جمهوری اسلامی‌ایران اولین حکومت اسلامی  است که به دست امام راحل تشکیل شد.

نیکزاد، رکن تداوم انقلاب را در وجود رهبری واجد شرایط، مردم و تفکر و تربیت توحیدی دانست و افزود: وجود این ارکان برای دشمنان نظام از جمله استکبار جهانی قابل قبول نیست، زیرا سبب به وجود آمدن افرادی همچون قاسم سلیمانی سردار شهید اسلام است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی‌در بیان علت دفاع مجلس از آقای رییسی برای کاندیدا شدن ایشان گفت: مجلس می‌خواست کسی بر مسند ریاست جمهوری مستقر شود که بتواند دولت مردمی‌و انقلابی در کنار دولت و مجلس انقلابی ایجاد کند و اخلاق حکمرانی اسلامی‌را با ساده زیستی و ارزش گذاری به بیت المال و عدم تصویب مصوبه و قانون برای خوشایند بعضی‌ها و نیز بالا بردن سرمایه‌‌‌های انسانی را به منصه ظهور برساند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه حرکتی در راستای آرمان‌‌‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و آرمان‌ها و ارزش‌‌‌های شهدا در دولت جدید آغاز شده و پیشرفت توسعه و عدالت در کشور شتاب بیشتری گرفته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نظام به ویژه شهدای مظلوم زینبیه و ثارالله به حق شهدا و خانواده آنها بر گردن انقلاب، نظام و ملت ایران اشاره و تشریح کرد: پایبندی به اهداف و آرمان‌‌‌های شهدا اصلی ترین خواسته شهدا و خانواده آنها بویژه از ما به عنوان مسوولین نظام است.

نیکزاد در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور بر ضرورت اولویت دادن به رفع مشکلات معیشتی و مشکل بیکاری جوانان و تصویب قانون هایی در این راستا به عنوان خواسته مقام معظم رهبری تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی: شهدا با اهدای جان خود سرافرازی نظام را تضمین کردند

استاندار آذربایجان شرقی نیز با حضور در این مراسم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار امیدواری کرد که در پیمودن راه طولانی و پر ارزش شهدا بتوانیم به وظیفه خود عمل کرده و با گرامیداشت یاد و خاطره آنها به مقام شامخ شهدا ادای دین کنیم.

عابدین خرم با بیان اینکه اصلی‌ترین سرمایه وجودی هر انسان جان اوست که شهدا این سرمایه را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ایران کردند، گفت: خون شهدا ریخته شد تا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی‌ایران همیشه سرفراز و سربلند بماند.

وی خانواده‌‌‌های معظم شهدا را شمعی نورانی در راه هدایت به سمت آرمان‌‌‌های شهدا دانست و اظهار امیدواری کرد که با استمرار این راه و مکتب بتوان حق شهدا و خانواده‌‌‌های معظم آنها را ادا کرد و شرمنده آنان نشد.

استاندار آذربایجان شرقی و نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی‌پیش از این مراسم با حضور در گلزار شهدای شهرستان میانه، به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند.

دیدار با خانواده شهید گل‌محمدی و برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان میانه، از دیگر برنامه‌های سفر نائب‌رئیس مجلس به این شهرستان بود.

انتهای پیام/