دشمن از گسست نسلی برای به حاشیه بردن آرمان‌های انقلاب استفاده می‌کند
دشمن از گسست نسلی برای به حاشیه بردن آرمان‌های انقلاب استفاده می‌کند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی از گسست نسلی برای به حاشیه کشاندن آرمان های اصیل انقلاب اسلامی استفاده می کنند.

به گزارش شمس، تراب محمدی روز چهارشنبه در همایش سراسری سرپرستان روزنامه کار و کارگر، افزود: هرچند نظام اسلامی طی سال های گذشته در عرصه جنگ سخت و خنثی سازی توطئه های نظامی و امنیتی استکبار با یاری خدا و جان فشانی شهدا موفق عمل کرده است اما کید و خباثت های دشمنان تمامی شدنی نیست و در سال های اخیر با رویکرد جنگ نرم وارد رویارویی با نظام و مردم شده اند و راهبرد اصلی اتاق های فکر آنها استفاده از فضای به وجود امده ناشی از گسست نسلی است.

وی اظهار داشت: دشمن تلاش دارد از گسست نسلی، نسل جوان را از سرچشمه فیاض و زاینده ای به نام هویت  انقلابی تهی کند و آنها را تبدیل به هدفی سهل الوصول برای تبعیت از سبک زندگی منحط خود کند تا انگیزه های استقلال خواهی، عدالت طلبی و استکبارستیزی را در آنها نابود کند.

محمدی ایجاد تشکیک در توانمندی و کارآمدی نظام در تمام حوزه ها را از دیگر توطئه های دشمنان برشمرد و ادامه داد: دشمن تلاش دارد تا با برجسته سازی برخی کاستی ها و مشکلات و افزایش غیرواقعی مطالبات و اعتمادزدایی از دستگاه های خدمت رسان و حاکمیتی با سیاه نمایی رسانه ای مردم و جوانان را نسبت به نظام بی اعتماد کند.

وی یادآور شد: تضعیف هنجارهای ارزشی، التزام به مناسک دینی، تسکیل خانواده و مسئولیت پذیری نسبت به جامعه با درگیر کردن فزاینده جمعیت فعال کشور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از دیگر توطئه های استکبار جهانی برای ایران اسلامی است.

محمدی با اشاره به اینکه یکی  از دلایل استکبار برای تحریم های اقتصادی علیه ایران، جلوگیری از استقلال و خودکفایی و تبدیل شدن به الگوهای موفق در جهان است، افزود: جمهوری اسلامی هژمونی آمریکا و غرب و معادلات حاکم بر نظام ناعادلانه بین الملل را بر هم زده است و امروز ایران اسلامی در سایه تدابیر رهبری و ایستادگی مردم نه تنها خیال های خام آمریکا برای تسلط بر کشورمان را نقش بر آب کرده است، بلکه بقیه کشورها با مشاهده دستاوردهای درخشان ایران به خصوص صنایع دفاعی و نانوفناوری و داروئی انگیزه و اراده لازم برای ساختن جهانی چند قطبی و پایان دادن به سیادت دلار در مراودات بین المللی را پیدا کردند.

وی با ابراز خرسندی از حضور سرپرستان روزنامه کار و کارگر در تبریز، گفت: فعالان فرهنگی و رسانه ای در این روزنامه تخصصی خدمات ارزشمندی به جامعه کارگری ارایه می کنند و ما این جامعه را یکی از بزرگ ترین سرمایه های اجتماعی و رکن مستحکم در خودکفایی و پیشرفت کشور می دانیم.

محمدی یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی را پایان بخشیدن به رابطه استثماری حاکم بر کارخانجات و واحدهای تولیدی و تاکید بر حفظ کرامت و ارج گذاری به حاصل دسترنج کارگران عنوان کرد و گفت: این نظام صنعت، معدن و تولید کشور را از وابستگی به فناوری های خارجی نجات داد.

به گزارش ایرنا، دبیر خانه کارگر تبریز نیز در این همایش با بیان اینکه امروزه علیرغم پیشرفت های فراوان علوم ارتباطی و اطلاع رسانی، هنوز در بین رسانه های گروهی، جراید خصوصاً روزنامه ها سودمندترین، فراوان ترین و ارزان ترین وسیله برای بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه و مبارزه با جهل و بی خبری به شمار می آیند، گفت: در بین جوامع توسعه یافته و در حال توسعه هنوز نشر و مطالعه روزنامه مبین روشنفکری، درک عمیق و بالا بودن شعور سیاسی و اجتماعی مردمان آن جوامع است.

کریم صادق زاده ادامه داد: باید توجه داشت که  آگاه نمودن مردم از آخرین وقایع و رویدادهای داخل و خارج کشور که این امر موجب هماهنگی، همفکری و همراهی بین دولت و ملت دراتخاذ مواضع مشترک برای حفظ منافع ملی و اعتقادی می شود که این موضوع یکی از وظایف مطبوعات و دیگر رسانه های گروهی در یک جامعه سالم به شمار می رود.

وی بالا بردن سطح آگاهی های افراد جامعه از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، ادبی، اعتقادی و تاریخی و تنظیم و تصحیح رفتارها و روابط موجود بین افراد جامعه را از دیگر رسالت های رسانه ها عنوان کرد که در این میان برکسی  پوشیده نیست که میزان بهره‌مندی افراد هر جامعه از موارد فوق، نشان دهنده سطح فرهنگ عمومی آنان است.

صادق زاده ادامه داد: دربین رسانه های گروهی چون رادیو و تلویزیون، خبرگزاری ها و مجلات، روزنامه‌ها از توان بیشتری برای ادای وظایف یادشده برخوردار هستند و آنچه که موجبات برتری روزنامه ها در تأمین اهداف و وظایف فوق فراهم آورده ، مزایایی همچون ارزانی، فراوانی، سادگی بیان و زبان، در دسترس بودن، تنوع مطالب و تخصصی بودن، اختصار و البته مردمی بودن است.

وی اظهار داشت: در این بین روزنامه کار و کارگر به دلیل سابقه زیاد، هم پوشانی طیف وسیعی از جمعیت، ارتباط ویژه بای جامعه کارگری از ارزش و اهمیت بسیار خاصی در سپهر روزنامه ای ایران اسلامی دارد، روزنامه ای که با تمام فراز و نشیب ها هنوز به طور مرتب به زیور چاپ آراسته می شود و طیف مخاطبان خاص خود را دارد، این در حالی است که با رشد روز افزون وسایل ارتباطی و گستردگی بهره مندی مردم از فضای مجازی، هنوز سرپا است و این افتخاری برای جامعه کارگری کشور به شمار می رود.

صادق زاده، صحت و دقت اخبار در روزنامه کار و کارگر ویژگی منحصر به فرد این مطبوعه دانست که موجبات مقبولیت آن را فراهم آورده است.

وی اظهار داشت: صحت و دقت اخبار مندرج در آن به نحوی است که خواننده مطالب غیر خبری هم  روزنامه را با اعتماد و علاقه مطالعه می‌کند و به همین دلیل این روزنامه‌ می‌تواند همه روزه گنجینه ‌ای از آگاهی‌های فرهنگی و کارگری را به ذهن و خاطر خونندگان منتقل کند.

صادق زاده مزیت دیگر روزنامه کار و کارگر را ایجاد عادت به مطالعه در افرادی که به طور مستمر به مطالعه آن می‌پردازند، بیان کرد که این امر در دراز مدت، خوانندگان روزنامه را به سوی مطالعه کتاب که فایده ای عظیم تر دارد، سوق می دهد.

وی افزود: بدون تردید  روزنامه کار و کارگر  با ویژگی‌های خاص خود می‌تواند نقش مؤثری در پیشرفت و شکوفایی کشور و نیز رشد و گسترش فرهنگ عمومی به خصوص در حوزه کارگری ایفاء کند.

انتهای پیام /