دشمنان انقلاب منزوی شده‌اند
دشمنان انقلاب منزوی شده‌اند
فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که دشمن راه چاره‌ای در مقابل انقلاب نمی‌بینید و متوسل به فریب خوردگان می‌شوند تا در مقابل سیل عظیم و قدرت مثال زدنی انقلاب اسلامی بایستد، افزود: ملت ایران قوی و مقتدر بوده و دشمنان را منزوی و زبون کرده‌اند.

به گزارش شمس، سردار اصغر عباس‌قلی‌زاده در گردهمایی با موضوع قفقاز در حسینیه سپاه عاشورا، با اشاره به عناصر موفقیت یک ملت،  تاکید کرد: اگر ملتی چهار عنصر “رهبر قوی، مکتب قوی، ملت بزرگ و مقتدر و دشمن بزرگ” به یک نیروی مقتدر و قوی تبدیل می‌شود، اظهار کرد: ما با سه عنصر قوی ولایت، مکتب و امت عاشورایی، دشمنان را خوار و زبون کردیم.

وی با تاکید بر این‌که با اقتدا به مکتب عاشورا، یا باید قوی و مقتدر شویم و یا ضعیف و ذلیل، خاطرنشان کرد: با اقتدا به امام حسین(ع) و با انقلاب اسلامی و عملکرد ۴۳ ثابت کردیم که مقتدریم و تسلیم دشمن نخواهیم شد و اقدامات دشمن نیز نفس‌های آخر اوست.

احمدکاظمی، کارشناس مسائل قفقاز نیز در این گردهمایی، با بیان این‌که وقایع شمالغرب ایران به شدت ابعاد پیچیده و چند لایه‌ای دارد و جزو معدود فتنه‌هایی است که هم ژئوپلیتیک و هم تشیع و ارزش‌های دینی و تمدنی در حوزه قفقاز را مورد هدف قرار می‌دهد، افزود: البته قفقاز فاز اول این پروژه بوده و دشمن یک پروژه چندوجهی را پیگیری می‌کند و در کشور عزیزمان هرکسی با هرنگاهی و سلیقه‌ای باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشد.

وی با اشاره به چالش‌هایی موجود در منطقه قفقاز، ادامه داد: دشمن طرح‌هایی با محوریت انگلیس و رژیم صهیونیستی در سطح منطقه پیگیری می‌کند که باید با نگاهی تاریخی به اقداماتی که به ویژه استعمار انگلیس در خصوص پان‌تورانیسم و پان‌تورکیسم در منطقه داشته است، بنگریم.

وی با تاکید بر این‌که دشمن به دنبال سلسله تحرکات و تغییرات در قفقاز و در شمالغرب ایران است که در بن‌مایه آن بحث پان‌تورانیسم و پان‌تورکیسم قرار دارد، یادآور شد: پان‌تورانیسم و پان‌تورکیسم در طرح‌های استعمار انگلستان در مورد قفقاز، شبیه همان پان‌تورانیسمی است که در اروپا و قبل جنگ جهانی دوم شاهد بودیم و نازیسم با ایده برتری طلبانه، ژئوپلیتیک و جغرافیا را تغییر می‌داد. آن زمان پان‌تورانیسم در اروپا دنبال دالان بود و امروز پان‌تورانیسم انگلیسی در قفقاز به دنبال یک دالان است.

کاظمی با تاکید بر این‌که از نگاه تاریخی مسئله پان‌تورانیسم و پان‌تورکیسم یک سابقه ۲۰۰ ساله در حوزه قفقاز و آسیای مرکزی دارد، افزود: با توجه به نقشه، تنها نقطه کره زمین که با سه قدرت منطقه‌ای و جهانی “روسیه، چین و ایران” هم مرز است، منطقه قفقاز بوده و وقتی از مسیر اروپا به منطقه قفقاز و آسیای مرکزی نگاه می‌کنیم، این منطقه شبیه دالانی است که از دریای سیاه وارد قفقار و از آنجا به دریای کاسپین و سپس به آسیای مرکزی راه می‌یابد.

وی تاکید کرد: به خاطر همین اهمیت است که جغرافی دانان سیاسی و در راس آنان مک لورن انگلیسی این منطقه از کره زمین را “قلب زمین” می‌نامند و عنوان می‌کند که هر قدرتی بخواهد بر دیگران برتری یابد، باید بر قفقاز و آسیای مرکزی سیطره داشته باشد.

وی با بیان این‌که این نظرات پیش از مطرح شدن این منطقه به عنوان منطقه استراتژیک انرژی بود و بیش از نیمی از انرژی جهان در این منطقه قرار دارد، یادآور شد: به همین دلیل، استعمار انگلستان از زمانی که با تزارها در این منطقه رقابت استعماری داشت و از حدود ۲۰۰ سال پیش برای این منطقه طرح‌ها و توطئه‌هایی آماده کرده بود که در کانون این طرح‌ها پان‌تورانیسم و پان‌تورکیسم قرار دارد.

کارشناس مسائل قفقاز با تاکید بر این‌که بر اساس این سابقه درمی‌یابیم که پان‌تورانیسم و پان‌تورکیسم یک ایده آذربایجانی نبوده، بلکه ایده استعماری است که توسط انگلستان راه‌اندازی شده و بیش از ۲۰۰ سال روی آن سرمایه گذاری شده است، افزود: نمادهایی که این جریان استفاده می‌کنند نیز همان نماد ماسون‌های انگلیسی است و ما در این رابطه با یک طرح استعماری و خباثت آلود مواجه هستیم که امروز رژیم صهیونیستی نیز در کنار انگلستان و در پیگیری این طرح‌ها در منطقه قفقاز نقش آفرینی میکند.

انتهای پیام /