دست ایران در عرصه سیاست خارجی پُر است/ نشست مجمع گفتگوی تهران در افزایش سطح روابط با کشورها تاثیر دارد
دست ایران در عرصه سیاست خارجی پُر است/ نشست مجمع گفتگوی تهران در افزایش سطح روابط با کشورها تاثیر دارد
نماینده مردم تبریز در مجلس معتقد است: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی و برقراری روابط با کشورها دست برتر را دارد از این رو برگزاری نشست مجمع گفت‌وگوی تهران با حضور حدود ۷۰ نفر از ۳۶ کشور تایید کننده این امر است.

به گزارش شمس، روح الله متفکر آزاد، در خصوص اهمیت برگزاری سومین مجمع گفت‌وگوی تهران با حضور مقامات و کارشناسان کشورهای مختلف، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی و برقراری روابط با کشورها دست برتر را دارد از این رو برگزاری نشست فوق با حضور حدود ۷۰ نفر از ۳۶ کشور تایید کننده این امر است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: متاسفانه دشمنان پیشرفت جمهوری اسلامی علاقه مند نیستند که دیگر ملت های دنیا با ایران ارتباط داشته باشند از این رو مشاهده می شود از هر ابزاری برای منزوی کردن جمهوری اسلامی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه میزبانی تهران از مقامات سیاسی، مدیران اندیشکده‌ها و غیره خارجی ثابت کرد سیاست یاد شده غربی ها خصوصا آمریکایی ها شکست خورده است، ادامه داد: ایران قدرتمندانه در حوزه افزایش سطح روابط خارجی خود در حال حرکت بوده و تلاش می کند در این راستا همسایه محوری و آسیا محوری پررنگ تر باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد امروزه همه کارشناسان سیاسی از چشم انداز آینده صلح در دنیا صحبت می کنند و این موضوع در سومین مجمع گفت‌وگوی تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی مولفه های بررسی شده در نشست مذکور نشان می دهد ایران اسلامی حامی اصلی صلح و ثبات در منطقه و دنیا است و این امر مخالف اظهارات مقامات غربی است.

انتهای پیام/