دست‌های پنهان نمی‌گذارند پروژه نفلین سینیت سراب عملیاتی شود
دست‌های پنهان نمی‌گذارند پروژه نفلین سینیت سراب عملیاتی شود
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به 73 طرح بزرگ قرارگاه در آذربایجان شرقی گفت: نفلین سینیت سراب یک پروژه مهم بوده که 25 سال است دست‌های پنهان نمی‌گذارند فعال شود.

به گزارش شمس، سردار سعید محمد در جلسه ای با استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: اکثر پروژه هایی که توسط قرارگاه خاتم الانبیا در این استان اجرا شده است، تاثیرگذار بودند که با سرعت زیاد، بیشتر آنها را تکمیل کردیم.

وی با بیان این که پروژه قطار شهری یکی از دغدغه‌های مهم مردم تبریز می‌باشد و عنوان کرد: این پروژه به خصوص در حوزه مسائل حقوقی و قراردادی دچار مشکلاتی بود که با همت مسئولان و پیگیری از طریق سازمان برنامه و بودجه، این مسائل برطرف شد.

وی همچنین با اشاره به احداث پارک بزرگ تبریز خاطرنشان کرد: روند پروژه شروع مناسبی دارد و در حال طراحی آن هستیم که تا چند ماه آینده عملیات اجرایی آغاز می شود.

محمد، با بیان اینکه این قرارگاه در بخش معدن آذربایجان شرقی نیز طرح های بزرگی از جمله مس سونگون را اجرا کرده است، گفت: نفلین سینیت سراب یک پروژه بسیار مهم و حساس است که دست های پنهانی مانع از اجرای پروژه هستند که با پیگیری نمایندگان استان امیدواریم بتوانیم پروژه را فعال کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در ارتباط با پروژه‌های جدید قرارگاه در استان نیز اظهار داشت: چند هفته قبل تفاهم نامه توسعه فولاد بناب و فولاد شهریار را به امضاء رساندیم که می‌توانند در استقلال صنعت فولاد موثر باشد.

محمد همچنین روند کارهای بیمارستانی را در تبریز مناسب دانست و گفت: اورژانس بیمارستان الزهرا را تکمیل کردیم و تا ۲ ماه آینده بیمارستان نیز تحویل داده می‌شود و ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی را نیز در دست پیگیری داریم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از آمادگی این قرارگاه برای مشارکت در انتقال زندان تبریز به محل جدید نیز خبر داد.

وی افزود: خط دوم انتقال آب زرینه رود به تبریز تکمیل شده و مشکلات اجرایی آن در حال رفع است؛ در ارتباط با انتقال آب ارس هم که ۱۱ کیلومتر آن در اختیار قرارگاه بود، تکمیل شده و در مورد قرارداد دوم در حال رایزنی و رفع موانع هستیم.

محمد در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: این قرارگاه ۷۳ طرح بزرگ را در آذربایجان‌شرقی اجرا کرده که ۶۰ طرح تکمیل و ۱۳ طرح نیز در دست اجرا است.

امروز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در تبریز تفاهم نامه چند طرح بزرگ از جمله اجرای خط پنج قطار شهری تبریز در قالب تراموا، احداث پارک بزرگ و ساخت ۲ هزار واحد مسکونی به منظور جابجایی ساکنان سکونت گاه های غیر رسمی در این شهر امضا شد.