دست‌فروشان تبریز پراکنده شدند/ وانتی‌ها همچنان در خیابان‌ها مشغولِ سدمعبرند!
دست‌فروشان تبریز پراکنده شدند/ وانتی‌ها همچنان در خیابان‌ها مشغولِ سدمعبرند!
با اینکه میوه فروشان وانتی بیشتر از دستفروشان مسبب بروز ترافیک و سد معبر می‌شوند اما برخوردی با آنان صورت نمی‌گیرد.

به گزارش شمس، به دنبال ممنوعیت دست‌فروشی در محدوده بازار تبریز و بروز مشکلات معیشتی برای صدها تن از دست‌فروشان شهر و خانواده‌های آنان، تعدادی از این دست‌فروشان درصدد مکان‌یابی برای ادامه فعالیت‌شان در سایر نقاط تبریز برآمده‌اند.

در همین راستا تعداد دست‌فروشان حوالی مجتمع تجاری ستاره‌باران در نصف راه و مسیر ائل‌گلی و حتی مناطق پایین شهر افزایش چشمگیری یافته است و شهرداری‌های مناطق ده‌گانه به دنبال جلوگیری از انتقال دست‌فروشی از نقطه‌ای به نقطه دیگر برآمده‌اند تا این دست‌فروشان در محل مشخصی گردهم آیند.

نکته‌ی قابل توجه ماجرا عدم حل مشکل لاینحل سدمعبر وانت‌بارهاست که علی‌رغم تعداد اندک‌شان نسبت به دست‌فروشان، برنامه‌ای جامع جهت ساماندهی آنان در دستور کار متولیان امر قرار ندارد و در طول روز شاهد ایجاد ترافیک سنگین در برخی مسیرها به‌خاطر توقف چند وانت‌ و نیسان در وسط خیابان هستیم.

بررسی‌ها حاکیست وضعیت درآمد و زندگی این میوه‌فروشان سیار که اکثرا به صورت گروهی فعالیت دارند بسیار مطلوب است و برخلاف برخی دستفروشان نه تنها زیر خط فقر قرار ندارند بلکه به خاطر درآمد هنگفت‌شان در سطح مالی بالایی قرار گرفته‌اند اما با این حال از اجاره مغازه سرباز می‌زنند و یا ضمن خرید مغازه، نیسان‌های متعددی را مهیا و با استخدام راننده، بر میزان سود فروش‌شان می‌افزایند.

جلوگیری از سدمعبر وانت‌بارها و تسهیل تردد در خیابان‌های شهر نیازمند همکاری جدی نیروی انتظامی و شهرداری با یکدیگر است و شاید اگر مغازه‌داران بازار تبریز و تربیت میوه‌فروش بودند با اعتصاب‌شان، معضل سدمعبر میوه فروش‌های سیار پایان می‌یافت.

مسلماً میزان سدمعبر خودروها بیشتر از دست‌فروشان است و میوه فروشان حاضر در مغازه‌ها نیز همانند کسبه بازار مالیات و اجاره بهاء می‌پردازند!

انتهای پیام/