دستیابی دانشگاه آزاد تبریز به فناوری رنگ نانو کلین
دستیابی دانشگاه آزاد تبریز به فناوری رنگ نانو کلین
مسئول مرکز تحقیقات نانو فناوری صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: با تلاش جمعی از دانشجویان این دانشگاه، مرکز تحقیقات نانو فناوری صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز توانست به فناوری رنگ نانو کلین دست یابد.

به گزارش شمس،سعیده ابراهیمی درباره خصوصیات این فناوری اظهار کرد: رنگ نانو کلین که توسط تعدادی از دانشجویان کارشناسی این دانشگاه و با مسئولیت اینجانب با فناوری نانوساخته شد، دارای خواص متعددی است که آن‌را از بقیه محصولات مشابه متمایز می‌کند.

وی با بیان اینکه در این رنگ از نانو ذرات کامپوزیت که عایق ترین ماده در دنیاست استفاده شده است، افزود: این رنگها دارای انواع طیف‌های رنگی است که با اضافه کردن رنگدانه، رنگهای دلخواه را ایجاد می کند.

وی گفت: اجرای این رنگها بسیار سریع و بدون اتلاف وقت بوده و برای مواقعی که زمان کم و محدودی در اختیار داریم، مناسب است، همچنین قابلیت پوشش دهی آن بسیار بالا بوده و ناهمواری‌های کوچک موجود بر روی سطح را برطرف کرده و سطح را صاف می کند و به دلیل استفاده از حلال آب، بویی نداشته و ماندگاری آن نسبت به رنگ‌های روغنی و آکریلیک بیشتر است.

مسئول مرکز تحقیقات نانو فناوری صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تصریح کرد: این محصول در برابر تابش نور آفتاب تغییر رنگ نمی دهد و از همه مهم تر آنکه دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و برای اجرا روی پوشش های بیمارستانی بهترین انتخاب است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه رنگ‌های نانو دارای ویژگی‌های مختلف و متعددی بوده که باعث می شود این محصول خاص باشد و طرفداران زیادی برای استفاده از آن پیدا شود، تاکید کرد: رنگ نانو کلین محصولی مایع است که امکان استفاده از آن توسط هرنوع وسیله رنگ آمیزی میسر است.

وی خاطر نشان کرد: این رنگ که به عنوان عایق عمل می کند می تواند بر روی سطوح بتنی و پایه خاک قابل اجرا باشد، بنابراین می توان با صرف هزینه کم و هیچ گونه تغییری در فضای ساختمان از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: رنگ نانو عایق کلین با داشتن مقاومت عالی در مقابل گرما و سرما از پایداری در برابر عوامل جوی و اشعه یووی خورشید نیز برخوردار است.

ابراهیمی با بیان اینکه این محصول حاصل تلاش بیش از یک سال از دانشجویان این دانشگاه در رشته های مختلف از جمله مهندسی شیمی، بهداشت و معماری است، اضافه کرد: این رنگ در مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و به همت جمعی از دانشجویان فرموله شده است و باید گفت این محصول موفق به اخذ مجوزهای لازم شده است و با قیمت مناسب، قابل رقابت با بقیه رنگهای ساختمانی و با ویژگی های خاص عرضه می شود وآماده ارائه به مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به سختی هایی که در این مسیر طی شد، گفت: تعدادی از دانشجویان این دانشگاه اقدام به ثبت شرکت کرده و سپس این شرکت را وارد مرکز رشد دانشگاه کردند و اقدامات لازم را جهت اخذ مجوز انجام دادند و امروز آمادگی لازم جهت تولید این محصول وجود دارد.

ابراهیمی با اشاره به خواص فوق العاده و بی نظیر این رنگ گفت: این محصول برای نخستین بار در کشور به تولید رسیده است و خواص آن در رنگهای مشابه وجود ندارد و حتی نمونه خارجی آن نیز وارد کشور نشده است.

وی تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه از جمله علی زمانی فر، مهدی زمانی فر، مسعود صادقی و رضا نریمانی در ساخت و تولید این محصول تلاش زیادی را انجام دادند.

  • منبع خبر : ایسنا