دستیابی به شهر پایدار نیازمند همراهی است
دستیابی به شهر پایدار نیازمند همراهی است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای دستیابی به یک شهر پایدار، تنها دولت و شهرداری نمی‌توانند اقدامی انجام دهند و باید با همکاری همه دستگاه‌ها، به این آرمان دست یابیم.

به گزارش شمس، فریدون بابایی اقدم در اولین مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نظام‌نامه‌ای در دوره اول این مجمع نوشته شده که امروز به تصویب می‌رسد. سه کارگروه کمیته تخصصی اجلاس شهرسازی، بازآفرینی شهری و معماری و طراحی شهری در مجمع ملی تشکیل شده است که در استان نیز می‌تواند ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن در قالب جهش تولید ملی، یک بحث مهم است، گفت: یکی از شاخصه‌های حکمروایی خوب شهری، اجماع‌سازی و مشارکت است اما متاسفانه در سطح استانی و ملی این اتفاق نمی افتد.

بابایی اقدم ادامه داد: برای دستیابی به یک شهر پایدار، تنها دولت و شهرداری، دستگاه‌های خدمات‌رسان و شورا نمی‌توانند اقداماتی انجام دهد بلکه باید همگی دست به دست هم داده تا به این آرمان برسیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال شناسایی محل‌هایی از مناطق حاشیه‌نشینی است که امروزه باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام /