دستگیری کلاهبردار مسافرنما در تبریز
دستگیری کلاهبردار مسافرنما در تبریز
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری کلاهبردار مسافرنما با شیوه‌های مختلف کلاهبرداری از رانندگان در شهر تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، ابراهیم محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی مسافرنما، بررسی موضوع به منظور کشف و پیشگیری کلاهبرداری‌های دیگر از سوی متهم در دستور کار اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی در خصوص شیوه این کلاهبرداری افزود: متهم به عنوان مسافر سوار خودروی تاکسی شده و در طول مسیر با ایجاد رابطه دوستی و جلب اعتماد رانندگان ادعا می‌کرد که قرار است وجهی برای ایشان واریز شود ولی کارت بانکی خود را همراه ندارد، کارت بانکی شاکی را به همراه رمز آن گرفته و به بهانه برداشت وجه خود، از کارت رانندگان برداشت می‌کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان و با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی متهم شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر پلیس آگاهی دلالت شد.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده متهم به ۵ فقره کلاهبرداری با شیوه و شگرد فوق معترف که ارزش مالی پرونده‌های مکشوفه بیش از یک میلیارد ریال  است.

محمودی در پایان از شهروندان درخواست کرد: جهت پیشگیری از وقوع کلاهبرداری از ارائه کارت‌های بانکی خود به صورت امانی به افراد ناشناس جهت انجام عملیات بانکی واریز و برداشت وجه خودداری کنند.

انتهای پیام/