دستگیری کلاهبردار خرید طلا از بانوان تبریزی/ لزوم هوشیاری هنگام معامله از طریق سایت دیوار
دستگیری کلاهبردار خرید طلا از بانوان تبریزی/ لزوم هوشیاری هنگام معامله از طریق سایت دیوار
علی، مردی ۳۲ ساله، که طعمه های خود را از سایت دیوار شکار می کرد و با اخذ طلا و ارائه رسیدهای جعلی از بانوان کلاهبرداری می کرد؛ در دام قانون افتاد.

به گزارش شمس، بانوانی که برای شکایت خود مقابل مقابل بازپرس پرونده حاضر شده بودند، هیچ وقت فکرش را هم نمی کردند که خریدار طلاجاتشان کلاهبردار از آب دربیاید و تمام طلاجات آنان را در ازای پرداخت صوری مبلغ و ارائه رسید جعلی از چنگشان دربیاورد؛ این بانوان طلاجات دست دوم خود را برای این که به قیمت بالاتری به فروش برسانند، اقدام به انتشار آگهی فروش طلاجات خود در سایت دیوار کرده بودند؛ چرا که معتقد بودند طلافروشان بازار طلای آنان را بعد از کسر اجرت خود و به قیمت پایین تری می خرد.

همه ماجرا از آنجا آغاز می شود که علی (متهم ۳۲ ساله پرونده) برای رسیدن به ثروت بیشتر در زمان کم تر، به فکر کلاهبرداری از بانوانی می افتد که اقدام به انتشار آگهی فروش طلاجات خود در سایت دیوار می کنند.

متهم بعد از شناسایی طعمه های خود، برای این که ردی از خود بر جای نگذارد، از طریق سیم کارت سرقتی با قربانیان خود تماس گرفته و آدرس را جویا می شود؛ و نیز برای این که چهره اش توسط دوربین های مداربسته ثبت و یا توسط فروشنده و… شناسایی نشود، بعد از تاریک شدن هوا و با پوشاندن چهره خود با استفاده از ماسک و کلاه، به محل قرار می رود.

در محل قرار نیز بعد از مشاهده طلاجات قربانیان، اطلاعات کارت بانکی آنان را اخذ و با استفاده از اپلیکیشن رسیدساز، رسید جعلی واریز مبلغ طلاجات را به طعمه مورد نظر نشان داده و طلاجات آنان را اخذ و محل را ترک می نماید.
بدون این که کوچک ترین ردی از خود بر جای بگذارد.

اما بعد از انجام تحقیقات فراوان توسط بازپرس پرونده و نیز کارآگاهان پلیس آگاهی استان برای شناسایی متهم، در نهایت رد وی زده و دستگیر می شود.

متهم جوان وقتی مقابل بازپرس پرونده حاضر می شود و تمام مدارک را بر علیه خود می بیند، ناچار لب به اعتراف گشوده و به جرم خود اقرار می کند.

متهم این پرونده از پنج نفر نزدیک به پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، اما چون مبلغ تک تک کلاهبرداری ها کم تر از  یک میلیارد ریال بوده است، با عودت پول شاکیان و جلب رضایت آنان آزاد می شود. چرا که طبق قانون برای کلاه برداری های کم تر از یک میلیارد ریال مجازاتی از جنبه عمومی جرم در نظر گرفته نشده است!

انتهای پیام/