در هیچ انتصابی نفر معرفی نکرده‌ام/اجازه تاسیس شرکت مس در آذربایجان را نمی‌دهند!
در هیچ انتصابی نفر معرفی نکرده‌ام/اجازه تاسیس شرکت مس در آذربایجان را نمی‌دهند!
منادی گفت: من با فرد هیچگاه کاری نداشتم اما شاخص‌ها باید رعایت شود. اگر من اسم کسی را برای انتصاب بردم، اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار شمس، علیرضا منادی عصر روز ۵ شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در مجلس یازدهم با توجه به تذکر رهبر اتقلاب در خصوص وضعیت معیشت و اقتصادی معلمان به عنوان رئیس کمیسیون آموزش کارمان را در خصوص احقاق این حق گام برداشتیم.

وی ادامه داد: با وجود مقاومت‌ها در مقابل رتبه بندی معلمان بالاخره این لایحه تصویب شد و بعد از ۱۰۰ سال اتفاق بسیار بزرگی برای فرهنگیان رخ داد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به موافقت تمام نمایندگان مجلس با رتبه بندی معلمان گفت: در دولت جدید علی‌رغم موافقت آقای رئیسی برخی افراد تلاش می‌کردند تا دولت را از اجرای این طرح بترساند اما یک سال مدیریت کردیم و خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

وی ادامه داد: لایحه دولت شامل ۵۰۳ هزار معلم بود اما ما این تعداد را به ۸۰۰ هزار فرهنگی اعم از معلم، مدیر و… گسترش دادیم. ما معلم را از نظام پرداختی که آنها را مانند کارمند می‌دانست بیرون کشیدیم و نظام پرداختی‌شان مستقل شد.

منادی با بیان اینکه از نظر سیاسی وابسته نیستم، ابراز داشت: همین عدم وابستگی باعث شد تا در هر دو دولت این مساله را پیگیری کنم و بتوانم آن را به سرانجام برسانم.

وی در خصوص میزان پرداختی در مدارس غیرانتفاعی عنوان کرد: طبق قانون باید مدارس غیرانتفاعی به معلمان طبق قانون کار حقوق پرداخت کنند و دو هفته دیگر قانون ساماندهی مدارس غیرانتفاعی به مجلس خواهد آمد و مشکلات اینچنینی را برطرف می‌کند.

رئیس کمیسیون آموزشِ مجلس با اشاره به اعتراض معلمان گفت: تعداد اعتراضات بعد از موضوع رتبه بندی معلمان بسیار کم شد و در حال حاضر بیشترین اعتراض مربوط به بازنشستگان است؛ بعد از افزایش حقوق معلمان قطعا حقوق بازنشستگان هم افزایش می‌یابد.

وی در خصوص موضوع سفر خانواده قالیباف به ترکیه توضیح داد: امروز در کشور ما مشکلات زیادی وجود دارد که بسیاری آن را ول کرده و خدمات آقای قالیباف را بیخیال شده و این مساله را علم کنند، درست نیست.

منادی با بیان اینکه ۵۰ درصد مس ایران در آذربایجان است، گفت: متاسفانه شرکتی که وجود دارد در تهران و کرمان است و نهایتا مالیات به کرمان می‌رسد. به ما اجازه نمی‌دهند در آذربایجان شرکت تاسیس کند اما پیگیر این مساله هستیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب به بهانه‌های سیاسی برخی چالش‌هایی برای ما ایجاد کردند تا اقتصاد ما را به مرکز ببرند، چرا امروز باید اقتصاد ما یک چهارم اقتصاد اصفهان باشد؟

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در پاسخ به سوالی در خصوص دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها توضیح داد: نماینده حق دخالت در عزل و نصب‌ها ندارد اما مجمع نمایندگان سه نفر را به عنوان گزینه معرفی کردند و موضوع سر این بود که باید گزینه جوان باشد. خود من هم فقط در این حد گفتم که نظرتان در مورد فلان کس‌ها چیست؟

وی ادامه داد: البته برخی نمایندگان شور برخی مسائل را در آورده‌اند و پرونده به بغل دنبال انتصابات هستم. البته بعضی نمایندگان را داریم که تمام افرادش را بر سرکار آورده و ادعا می‌کند که در انتصابات هم دخالت ندارد! من با فرد هیچگاه کاری نداشتم اما شاخص‌ها باید رعایت شود. اگر من اسم کسی را برای انتصاب بردم، اعلام کنند.

منادی در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در خصوص گندم و آرد گفت: ارزی که در این حوزه پرداخت می‌شد متاسفانه رانتی ایجاد کرده بود اما مجلس به شرطی با حذف یارانه این بخش موافقت کرده بود که به اقشار ضعیف یارانه پرداخت شود که دولت در این خصوص ضعیف عمل کرده است.

وی در خصوص عقب ماندگی استان یادآور شد: متاسفانه در سالهای گذشته استان ما محل آموزش مدیران صفر کیلومتر بود و به همین دلیل هم عقب‌ماندگی را کتمان نمی‌کنیم.

انتهای پیام/