در نامگذاری‌ اسامی ترکی برای کودکان محدودیتی نداریم/ انتشار نام‌های مورد علاقه والدین آذربایجان شرقی
در نامگذاری‌ اسامی ترکی برای کودکان محدودیتی نداریم/ انتشار نام‌های مورد علاقه والدین آذربایجان شرقی
جودی گفت: هیچ محدودیتی برای نامگذاری اسامی ترکی از سوی والدین وجود ندارد.

به گزارش شمس، «احد جودی» مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فراوانی اسامی ترکی در میان نوزادان دختر این استان بیشتر از پسران است؛ هیچ محدودیتی برای نامگذاری اسامی ترکی از سوی والدین وجود ندارد و سازمان ثبت احوال تا حد امکان برای ثبت این اسامی با خانواده‌ها همکاری‌های لازم را به عمل می‌آورد.

وی متذکر شد: تنها در صورتی ثبت اسامی ترکی شاید با مشکلاتی همراه باشد که این اسامی نیازمند تشکیل جلسات کمیته نامگذاری و اخذ نظر نهایی از مرکز باشد که در این حالت نیز مشکلات خاصی نیست و والدین می‎توانند اسامی مورد نظر خود را با طی مراحل اداری که شاید زمان بر باشد، در شناسنامه‌های فرزندان خود ثبت کنند.

جودی، بیشترین فراوانی اسامی برای نوزادان دختر در آذربایجان شرقی را به ترتیب زهرا، فاطمه، یسنا و نازنین زهرا اعلام و اضافه کرد: تعداد این اسامی در ۹ ماهه امسال به ترتیب ۹۴۲، ۹۱۰، ۳۶۶ و ۳۵۳ مورد بوده است.

وی ادامه داد: حلما، زینب، رها، اسرا، آیلین، نفس، سلین، هلیا، ال آی، آی سو، ائل آی، آی سل، رقیه، سوین، آیناز و ریحانه در رده‌های بعدی بیشترین فراوانی اسامی نوزادان دختر در آذربایجان‌شرقی قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه بیشترین فراوانی اسامی در بین نوزادان پسر به امیرعلی، ابوالفضل، علی و آی هان تعلق دارد، گفت: طی ۹ ماهه امسال این اسامی به ترتیب با ۸۲۶، ۸۰۶، ۸۰۳ و ۷۲۹ مورد بیشتر از سایر اسامی در شناسنامه ها ثبت شده است.

وی، محمد، مهدی، امیرحسین، علی اصغر، علی سان، امیرعباس، طاها، حسین، آراز، محمدطاها، امیرمحمد، محمدامین، امیرمهدی، امیررضا، ماهان و ائلوین را رد رده های بعدی بیشترین اسامی نوزادان پسر در آذربایجان شرقی اعلام کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ثبت شده در این مجموعه، جمعیت کنونی استان ۴ میلیون و ۶۴۰ نفر است، اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و ۷۹۹ هزار و ۹۳ نفر در تبریز زندگی می‌کنند.

جودی، نرخ فرزندآوری از ابتدای امسال تاکنون در آذربایجان شرقی را بسیار پایین و نگران کننده دانست و افزود: نرخ فرزندآوری در این استان ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

انتهای پیام/