در موضوع احیای دریاچه ارومیه، امنیت آبی را نباید در تقابل با امنیت غذایی قرار دهیم
در موضوع احیای دریاچه ارومیه، امنیت آبی را نباید در تقابل با امنیت غذایی قرار دهیم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر جایگاه خطیر روابط عمومی ها در جهاد تبیین، موضوع احیای دریاچه ارومیه را یکی از موضوعاتی دانست که نیاز به تبیین و تشریح دارد.

به گزارش شمس، فتحی در نشست قرارگاه جهاد تبیین جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در حوزه دریاچه ارومیه دولت نسبت به تامین اعتبار برای افزایش بهره وری آب اقدام کرده است، اما برای نتیجه دادن طرح‌هایی مثل آبیاری تحت فشار که تقاضا محور است، خود کشاورزان باید پیشقدم شده و از جهاد کشاورزی مطالبه کنند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه عموم مردم برای احیای دریاچه ارومیه کاملا به حق است؛ اما در کنار این موضوع، امنیت آبی را نباید در تقابل با امنیت غذایی قرار دهیم افزود: باید با کاهش ۴۰ درصدی آب تخصیص شده به بخش کشاورزی و با توجیه و آگاه سازی کشاورزان، نسبت به موضوع، استمرار و افزایش تولید را شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اقدامات دولت سیزدهم در زمینه ارتقای سطح امنیت غذایی در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در نتیجه تلاش دولت از جمله تعیین قیمت جدید گندم، کشت دیم گندم به صرفه شده، به طوری که تا به امروز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شده و پیش بینی می‌شود این رقم به هفت میلیون تن برسد.

در این مراسم از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان که برای چهارمین سوال متوالی رتبه اول کشوری را کسب کرده بود تجلیل شد.

انتهای پیام/