در علوم فنی و مهندسی نیز به فکر صنعتی سازی باشیم
در علوم فنی و مهندسی نیز به فکر صنعتی سازی باشیم
نماینده‌ی مردم تبریز در مجلس گفت: ما باید دولت را به فعالیت در علوم انسانی و علوم پایه بیاوریم و در علوم فنی و مهندسی نیز به فکر صنعتی سازی باشیم.

به گزارش شمس، رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی در آیین معارفه رئیس دانشگاه تبریز گفت: خالق عالم تکوین همان شارع عالم تشریع است؛ بنابراین هیچ تعارضی میان علم و دین متصور نیست و ورود ما به حوزه‌ی علم، ورود از مدخل و سبب حل مشکل تعارضات نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران بحث‌های علمی میان بحث‌های سیاسی لگد مال نشده و کسی نمی‌تواند کتمان کند که ما می‌توانیم مرزهایی را بشکافیم که قبلاً برای ما آرزو بود و در مجلس شورای اسلامی در حال تدبیر برای کمک به دولت هستیم و این قانون جهش تولید دانش بنیان که اخیراً به دولت ابلاغ شده است، از شاهکارهای مجلس می‌باشد.

روح الله متفکر آزاد خاطرنشان کرد: تقریباً خلأهای موجود رفع شده و برای حل چند مشکل از قبیل بیکاری تحصیل کرده ها و اتکاء ثروت به نفت نیز تدابیری اندیشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ربع رشیدی با قدمتی ۸۰۰ ساله، یکی از گسترده‌ترین موقوفات دنیا است و ما باید دولت را به فعالیت در علوم انسانی و علوم پایه بیاوریم و در علوم فنی و مهندسی نیز به فکر صنعتی سازی باشیم.

نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشوق‌های کم‌نظیری در نظر گرفته شده است که اگر صنایع بخواهند هر ارتباطی با دانشگاه بگیرند، جزو اعتبارات مالیاتی تلقی شده و حتی برای سال‌های بعد هم لازم نیست مالیات پرداخت کنند.

انتهای پیام /