در دیدار تشکل‌های دانشجویی با نماینده ولی‌فقیه در استان چه گذشت؟
در دیدار تشکل‌های دانشجویی با نماینده ولی‌فقیه در استان چه گذشت؟
حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم به همراه استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مسئولین استانی و دانشگاهی دیداری صمیمانه با تشکل‌های دانشجویی در محل دانشگاه تبریز داشتند تا صمیمانه پای حرف دانشجویان بنشینند.

به گزارش شمس، حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم به همراه استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مسئولین استانی و دانشگاهی دیداری صمیمانه با تشکل‌های دانشجویی در محل دانشگاه تبریز داشتند تا صمیمانه پای حرف دانشجویان بنشینند.

نوید ناصر مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در اندیشه مقام معظم رهبری جریان دانشجویی جایگاه ویژه ای داشته است، اظهارداشت: رهبری به ارتباط نمایندگان ولی فقیه با جوانان و دانشجویان تاکید ویژه دارند و در حکم نماینده ولی فقیه در استان بر سلوک صمیمانه با قشر جوان تاکید شده است.

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند

امیررضا بفتاق مسئول دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز با بیان این‌که تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهارداشت: ما نیز به پیروی از منویات رهبری و اصول انقلاب اقدام به برگزاری چنین کرسی‌هایی نمودیم که ممانعت‌هایی از جهت سخنرانان مدعو که مورد تائید نظام و از کارشناسان رسانه ملی هستند بعمل آمد.

وی افزود: به نظر می‌رسد آسیب این سانسورها به پای دولت مردمی جدید نوشته شود که رفع آن لازم است، کسانی که با عدم عمل به این مهم اهداف رئیس جمهور را زیر سوال می‌برند باید مورد تذکر واقع شوند.

حواشی تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش همه را کلافه کرده است

پارسا دبیر جامعه اسلامی دانشجویان با انتقاد از سرعت کند انتصابات دولت جدید در استان، یادآورشد: مدیرانی که همیشه بحران‌زا بوده باید کنار بروند تا در پست‌های مدیریتی از جوانان پر انرژی، متخصص و متعهد بهره برد.

وی گفت: داعیه دار هر جامعه دستگاه تعلیم و تربیت است که حواشی تغییرات مدیریتی آن همه را کلافه کرده و ممکن است آسیب‌های جدی به امر آموزش وارد سازد.

پارسا با تاکید بر اهمیت توجه به برخی مخاطرات محیط زیستی ابرازداشت:

خشکی دریاچه ارومیه و قوری گل، آلودگی هوای تبریز و فعالیت های کشاورزی بدون آمایش سرزمینی از جمله این مخاطرات است.

قطب جریان ساز فرهنگی استان درگیر روزمرگی است

محمدعلی سامبرانی به نمایندگی از بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان با یادآوری استیضاح شهردار تبریز، افزود: دخالت های بی‌جا و عدیده تصویری معامله‌گر و لابی‌گر از اعضای شورای شهر به جامعه صادر میکند و بازی با اعتمادعمومی است.

وی ادامه داد: صحبت از تعارص منافع موجود در شوراست که در اذهان عمومی بستری برای باجگیری تعبیر شده و ادبیات باجگیری با کلیدواژه تعامل ابراز می شود.

سامبرانی به برخی کاستی های شبکه استانی پرداخت و گفت: ساختار صداوسیمای استان ۲۰ برابر بی بی سی فارسی است اما ۲۰ نفر مخاطب فعال ندارد، برنامه‌های روتین و عدم کنشگری پا به پای مردم و استفاده از نفرات شایسته در تولید محتوا در این قطب جریان ساز فرهنگی دیده نمی شود.

نباید نگاه به بانوان زیر دستی و شنونده باشد

غفوریان از فعالین بانوان و خانواده و از دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز از مغفول بودن بانوان در برنامه‌های اجرایی انتقاد کرد و اظهارداشت: بانوان بهترین و بیشترین ظرفیت را در امورات اجرایی در عرصه های مختلف دارند که متاسفانه آن چه در عمل مشخص است قرارگیری آنان در اولویت چندم است و به دید افراد کم تجربه به آن‌ها نگاه میشود.

وی افزود: تا زمانی که نگاه به بانوان زیر دستی و شنونده باشد و آنان تاثیر گذاری لازم را نداشته باشند، قدرت از آنان سلب شده توان تفکر و تحلیل نخواهند داشت در حالی که رشد نرم افزاری جامعه مرتبط با بانوان است.

مدیریت های میانی اصل حکمرانی هستند

محمد فرهمند دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تبریز با بیان این‌که سیاست گذاری ما مبنایی مشکل دارد، اذعان داشت: سیستم حکمرانی اداری ما از زمان امیرکبیر مشکل دارد و با تغییر رئیس جمهور اصلاح نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست گذاری ما باید متر داشته باشد، مدیریت های میانی اصل حکمرانی هستند در دیگر کشورها بر اساس چشم انداز عمل می شود نه این که با قدرت گرفتن هر حزب سیاست های آن حزب جاری می شود و چشم انداز کلان فراموش شود.

بیش‌از ۲۰ بار رونمایی از یک محصول دانش‌بنیان

مهدی جاوید از طرف شرکت‌های دانش بنیان دانشجویی و مدیرعامل شرکت پویا فناوران با اشاره به این‌که شرکت‌های دانش‌بنیان برای مسئولین محلی جهت تهیه عکس و عملکرد تبدیل شده است.

وی ادامه داد: چطور می‌شود برای بازدید که می‌آیند بیشتر از چند ثانیه روی یک محصول دانش بنیان برای دیدن صرف نمی‌کنند و حتی نمی‌دانند که از چه بازدید کرده اند، ما محصولی داریم که بیش از ۲۰ بار آن را رونمایی کرده ایم، چون می‌دانیم که کسی نخواهد پرسد اصلا چیست و مشکلات‌تان برای اقتصادی نمودن این محصول چیست، اگر نگاه زیرساختی نداشته باشند نباید انتظارات چندانی از رشد این شرکت‌ها داشت.

گروه های جهادی ماهیت فرهنگی دارند نه ماهیت پیمانکاری

حسین باقری از فعالین گروه های جهادی دانشجویی استان ابراز داشت: ترکیب نامتناسب و توسعه نامتوازن باعث ایجاد مناطق حاشیه نشین شده که با ازمان انقلاب هم خوانی ندارد‌.

وی ادامه داد: گروه های جهادی ماهیت فرهنگی دارند نه ماهیت پیمانکاری، دانشجو وقت و انرژی خود را برای ساخت یک خانه صرف نمی‌کند بلکه برای ترویج فرهنگ و روحیه جهادی در خود و دیگران این کار را انجام می‌دهد.

انتهای پیام /