در حال حاضر خاموشی منطقه‌ای ناشی از کمبود برق نداریم/ ۱۲ تا ۴ بعد از ظهر زمان اوج مصرف بار در تبریز
در حال حاضر خاموشی منطقه‌ای ناشی از کمبود برق نداریم/ ۱۲ تا ۴ بعد از ظهر زمان اوج مصرف بار در تبریز
کاظمی گفت: در حال حاضر خاموشی‌های منطقه‌ای ناشی از برق را در تبریز نداریم اما در صورت عدم همکاری برخی صنایع ممکن است این خاموشی‌ها رخ دهد.

عادل کاظی در گفت‌وگو با شمس در خصوص سامانه اعلام خاموشی‌های برق تبریز اظهار داشت: این سامانه، خاموشی‌های ناشی از سرویس و تعمیرات را نیز نشان می‌دهد و اگر نیاز به تعمیر و سرویس پستی باشد که خاموشی در پی دارد این سامانه آن را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به خاموشی‌های ناشی از کمبود برق عمل نکرده‌ایم اما امروز میزان مصرف بار ما به شدت افزایش یافته و به ۷۶۰ مگاوات رسیده که از ۱۸ خرداد تا به امروز این میزان مصرف بی سابقه بوده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تبریز با اشاره به صنایع و مشترکینی که باید صرفه جویی مصرف برق داشته باشند، گفت: اگر این صنایع همکاری لازم را نداشته باشند و الزامی برای کاهش بار وجود نداشته باشد ممکن است خاموشی‌های موردی داشته باشیم.

وی تاکید که در حال حاضر هیچ خاموشی برنامه ریزی شده‌ای در مناطق وجود ندارد و برخی خاموشی‌ها ناشی از تعمیرات است.

کاظمی در پاسخ به زمان اوج مصرف برق در تبریز عنوان کرد: در حالت کلی از ساعت ۱۲ تا ۴ بعد از ظهر و ۸ تا ۱۰ شب زمان اوج مصرف است که در تبریز اوج مصرف بار از ساعت ۱۲ تا ۴ بعد از ظهر است.

وی افزود: اینکه در این ۴ ساعت چه زمانی بیشترین مصرف وجود داشته باشد نیز ناشی از افزایش دما و استفاده هماهنگ مشترکین از برق را دارد.