در تقسیم بودجه آذربایجان و کردستان نداریم/ اصل باید «عدالت» باشد
در تقسیم بودجه آذربایجان و کردستان نداریم/ اصل باید «عدالت» باشد
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه آذربایجان‌شرقی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: حال بررسی این موضوع هستیم و اگر ناعدالتی وجود داشته باشد، حتما در مجلس پیگیری میکنیم.

«مسعود پزشکیان» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در پاسخ به علت کاهش بودجه آذربایجان‌شرقی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: در حال بررسی این موضوع هستیم و اگر ناعدالتی وجود داشته باشد، حتما در مجلس پیگیری میکنیم.

وی افزود: در بودجه ریزی جدید اکثر بودجه‌ها در هم ادغام شده و روند تدوین با چارچوب‌های گذشته خیلی فرق کرده است، باید دوباره بررسی کنیم، ببینیم بر چه اساسی بوده و مبنای علمی آن کجا بوده و به چه شکلی این پول‌ها تقسیم‌بندی شده و نهایتا اگر عادلانه نباشد، با شعار و اعتقادی که ریاست محترم جمهوری دارد باید به نقطه عدالت برگردند.

پزشکیان در خصوص سهم بیشتر استان‌های نفت‌خیز در بودجه در قیاس با آذربایجان‌شرقی گفت: خوزستان با منابع و نفتی که دارد، آب برای خوردن ندارد، آب در خوزستان است و آن‌ها بی‌آب‌اند، سهم آن‌ها فقط دود و خاک و بی‌آبی‌ست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم خاطرنشان ساخت: منطق حکم می‌کند بودجه ریزی عدالت محور باشد و با همه بر اساس عدالت رفتار کرد، آذربایجان و خوزستان و کردستان فرقی ندارد، یک شاخصی برای عدالت باید مشخص کنیم و جایی که محروم است به آن‌جا سهم داده شود.

انتهای پیام /